پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 72623
منبع : خبرگزاری ايرنا

اختصاص جایزه ای به نام آیت الله مشکینی در جشنواره عمار

قم نيوز : مسئول نهاد نماز جمعه قم گفت: جایزه ای به نام آیت الله مشکینی امام جمعه فقید قم و رئیس مجلس خبرگان رهبری در نهمین جشنواره عمار اختصاص یافت.
اختصاص جایزه ای به نام آیت الله مشکینی در جشنواره عمار
اختصاص جایزه ای به نام آیت الله مشکینی در جشنواره عمار
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد باقر ولدان درگفت وگویی افزود: جایزه آیت الله مشکینی در دو محور نماز جمعه و جوانان و نماز جمعه قلب فرهنگی شهر از طرف این نهاد به بهترین آثاری که در کشور با این موضوعات ساخته شده باشند تعلق خواهد گرفت.
به گفته وی جایزه ویژه درنظرگرفته شده برای نفرات اول تا سوم منتخب این جشنواره که از ابتدای دی ماه آغاز خواهد شد به ترتیب کمک سفر عتبات عالیات، سفر زیارتی مشهد مقدس و قم می باشد.

وی اظهار داشت: سالن نمایش محراب مصلای قدس قم میزبان نمایش برخی آثار مردمی جشنواره نهم عمار خواهد بود.

نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» از نهم الی بیستم دی در تهران و دیگر نقاط کشور برگزار می‌شود اما به روال سال‌های گذشته، اکران‌های مردمی این جشنواره پیش از افتتاحیه رسمی آن، شروع شده است.

آیت الله «علی اکبر فیض» معروف به «مشکینی» در سال 1300 هجری شمسی در روستای «اَلنی» از توابع مشکین شهر (استان اردبیل) چشم به جهان گشود.

وی در درس های خارج فقه و اصول آیات عظام بروجردی(ره) و محقق داماد(ره) شرکت کرد و در نجف اشرف نیز به محضر عالمان و استادان آن دیار شرفیاب شد و در درس خارج امام خمینی(ره) حضور یافت.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیت الله مشکینی در مسئولیت های گوناگونی به ایفای نقش پرداخت، از جمله آنها می توان به عضویت در خبرگان تدوین قانون اساسی، ریاست مجلس خبرگان رهبری در سه دوره، امامت جمعه قم با حکم امام خمینی(ره)، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست شورای بازنگری قانون اساسی اشاره کرد.

این عالم ربانی در هشتم مردادماه 1386 ندای حق را لبیک گفت و به دیدار معبود خود شتافت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjtmea.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما