چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : 72867
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله مکارم شیرازی:

کارمندان ادارات مکلف به رعایت حجاب شرعی شوند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه با تاکید بر اینکه مسؤولان باید مسئله حجاب را امری امنیتی، اجتماعی و قضایی قلمداد کنند، گفت: دولت باید این مسئله را ازخود آغاز کرده و بانوان کارمند در ادارات مکلف به رعایت حجاب شرعی شوند.
کارمندان ادارات مکلف به رعایت حجاب شرعی شوند
کارمندان ادارات مکلف به رعایت حجاب شرعی شوند
به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به نامه ارسال شده از سوی جمعی از روحانیون و مردم متدین شهر قم و نگرانی ایشان از وضعیت بدحجابی در شهر قم تصریح کرد: در این نامه از دستگاه‌های مسؤول خواسته شده است تا نسبت به وضعیت حجاب در استان اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقابله با بدحجابی و بی حجابی تنها یک تکلیف شرعی نیست، گفت: این مسئله فساد اخلاقی جوانان، متلاشی شدن خانواده‌ها، افزایش ارتباطات نامشروع و ارتکاب جنایات را به دنبال دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حجاب علاوه بر یک تکلیف شرعی، یک وظیفه اجتماعی است، گفت: 10 درصد جمعیت یکی از کشورهای اروپایی را فرزندان نامشروع تشکیل می‌دهد و همین مسئله موجب ناامنی در این جامعه شده است.

وی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه مسؤولان باید مسئله حجاب را امری امنیتی، اجتماعی و قضایی قلمداد کنند، یادآور شد: دولت باید این مسئله را ازخود آغاز کرده و بانوان کارمند در ادارات مکلف به رعایت حجاب شرعی شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید جوانان احترام بزرگتر‌ها را حفظ کرده و از تجربیات ایشان بهره بگیرند، تاکید کرد: بزرگترها نیز باید نسبت به کوچکترها محبت داشته باشند چرا که محبت امروز سبب محبت فردا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود امر به معروف و نهی از منکر یکی از امتیازات دین مبین اسلام است، اظهار کرد: اصل هشتم قانون اساسی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دارد ولی این دو واجب فراموش شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی با تفسیر نادرست امر به معروف و نهی از منکر را خشونت می‌دانند، یادآور شد: این دو واجب الهی باید با احترام و محبت دنبال شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjaoea.uqe8mzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما