يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 7295
تابستان امسال انجام می شود؛

اعزام 600 دانشجوی قمی به اردوهای جهادی

قم نيوز : قم نیوز: مسوول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم از اعزام 600 دانشجوی قمی به اردوهای جهادی در تابستان امسال خبر داد.
اعزام 600 دانشجوی قمی به اردوهای جهادی
به گزارش قم نیوز، حسن ضیایی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در تابستان امسال اظهار داشت: تابستان امسال ۶۳۰ دانشجوی قمی در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های قم شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این دانشجویان در قالب ۱۱ گروه جهادی از دانشگاه‌های مختلف قم در طول تعطیلات تابستان به مناطق محروم استان‌های قم، ایلام و کرمان اعزام شده و برنامه‌های خود را اجرا خواهند کرد.

مسوول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم ابراز داشت: در این اردوها دانشجویان دانشگاه فنی پسران و دانشگاه علوم معارف قرآنی اردوی خود را در بخش سلفچگان برگزار می‌کنند.

وی گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور در قالب گروه جهادی تالیان نور اردوی خود را در شهریورماه در جنداب قم برگزار می‌کنند.

ضیایی ادامه داد: دانشگاه قم دو گروه به اردوهای جهادی اعزام می‌کند که یک گروه نیمه نخست شهریور به بخش قنوات قم اعزام می‌شوند.

وی افزود: گروه دوم از دانشجویان جهادی دانشگاه قم در نیمه دوم شهریور به مناطق محروم استان کرمان رفته تا در راستای خدمت‌رسانی به این مناطق بکوشند.

مسوول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم اضافه کرد: گروه جهادی دانشگاه آزاد برنامه‌های خود را در نیمه نخست شهریورماه در بخش ملک‌ آباد قم اجرا می‌کند.

وی گفت: از دانشگاه شهاب دانش نیز دو گروه به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند که یک گروه به همراهی طلاب حوزه‌های علمیه سراسر ماه مبارک رمضان را در استان مرکزی به فعالیت جهادی مشغول خواهند بود.

ضیایی بیان کرد: گروه دیگر از این دانشگاه نیز که متشکل از دانشجویان است اردوی ۱۲ روزه خود را در استان مرکزی برگزار می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی قم اردوی جهادی خود را استان ایلام برگزار خواهد کرد و گروه جهادی دانشکده شهید محلاتی نیز تابستان را به استان کرمان خواهد رفت.

مسوول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به اهداف این اردوها، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و آموزش دانشجویان در شرایط جهادی را از حداقل اهداف این اردوها دانست.

وی عنوان داشت: خدمت‌رسانی، معنویت‌افزایی، ارتقای بصیرت دانشجویان، انتقال فرهنگ کار و تلاش و مطالبه‌گری دانشجویان از جمله اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

ضیایی افزود: امسال گستره فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیار افزایش یافته و استان‌های کرمان و ایلام را نیز در بر می‌گیرد.

فعالیت‌های اشتغال‌زایی در دستور کار اردوهای جهادی است
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: گروه‌های جهادی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری سال جاری در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق محروم گام‌های مثبتی برخواهند داشت.

مسوول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم خاطرنشان کرد: این فعالیت‌های اشتغال‌زایی با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که مناطق مختلف دارند، طرح‌ریزی شده و فعالیت‌های زودبازده و بومی مانند صنایع دستی و کشاورزی را در برمی‌گیرد.

تحقق ۴۰۰ نفر روز کار در اردوهای جهادی نوروز
وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در نوروز امسال با مشارکت شش دانشگاه استان قم بیان داشت: نوروز امسال بیش از ۴۰۰ نفر روز فعالیت جهادی در مناطق محروم قم و روستاهای استان کرمان و ایلام انجام شد.

ضیایی ادامه داد: این اردوها در نوروز امسال توسط دانشگاه‌های شهاب دانش، پیام‌نور، علوم پزشکی، صنعتی، شهید محلاتی و فنی برادران برگزار شد که طی آن فعالیت‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در این مناطق توسط دانشجویان پیگیری و اجرا شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.o8fbjh8wn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما