دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 73102
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

سرانه فضای سبز قم باید به بالای 25 مترمربع برسد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: سرانه کل فضای سبز شهر قم باید به بالای 25 مترمربع به ازای هر شهروند قمی برسد.
سرانه فضای سبز قم باید به بالای 25 مترمربع برسد
سرانه فضای سبز قم باید به بالای 25 مترمربع برسد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به آمار فضای سبز شهر قم اظهار کرد: تا پایان آبان‌ماه سرانه کل فضای سبز شهر 18.85 مترمربع، شهری 4.29 مترمربع، تفرجگاهی 2.29 مترمربع و جنگلی هم حدود 14 مترمربع است.

وی مساحت کل فضای سبز شهر را 2 هزار و 280 هکتار عنوان کرد و افزود: به نسبت استاندارد کشوری و سرانه میانگین شهرهای کشور، سرانه فضای سبز شهری باید حدود پنج مترمربع باشد که در قم این سرانه حدود 2.29 مترمربع است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: همچنین سرانه فضای سبز شهری باید 7 مترمربع باشد که در حال حاضر این سرانه در حدود 4.29 مترمربع است.

وی سرانه جنگلی استاندارد را حدود 20 مترمربع دانست و افزود: این شرایط در شهر قم حدود 14.21 است که تلاش مدیریت شهری بر این بوده که این سرانه را طی سال‌های اخیر به حد استاندارد کشور نزدیک کند.

جوادیان با بیان اینکه سرانه کل فضای سبز شهر قم باید به بالای 25 مترمربع به ازای هر شهروند قمی برسد، تصریح کرد: طبق آخرین آمار یک میلیون و 270 هزار نفر جمعیت شهر قم است که سرانه فعلی فضای سبز حدود 18 مترمربع به ازای این شهروندان است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccisqm.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما