سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 73445
منبع : خبرگزاری فارس
کیفیت پایین آسفالت‌های جدید در قم

معاون شهردار قم: آسفالت معابر اصلی و فرعی قم بر اساس اولویت بندی انجام می شود

قم نيوز : معاون فنی و عمران شهرداری قم با تأکید بر اینکه کیفیت آسفالت معابر در ظاهر قابل قضاوت نیست، گفت: آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر قم بر اساس اولویت بندی در حال انجام است.
معاون شهردار قم: آسفالت معابر اصلی و فرعی قم بر اساس اولویت بندی انجام می شود
معاون شهردار قم: آسفالت معابر اصلی و فرعی قم بر اساس اولویت بندی انجام می شود
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن در خصوص ثبت سوژه مردمی مبنی بر «کیفیت پایین آسفالت‌های جدید در قم» در پاسخ به این سؤال که شاخص ارزیابی کیفیت آسفالت معابر برای اصلاح و روکش مجدد چیست به خبرنگار فارس در قم گفت: کیفیت آسفالت را نمی‌توان از روی ظاهر آن تشخیص داد و شاخص ارزیابی آن در معابر فرعی و اصلی متفاوت است.

وی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص اصلاح روکش آسفالت بلوار غدیر و عمار یاسر، بیان کرد: بار ترافیکی که بر معابر کندرو و تندرو وارد می‌شود بسیار متفاوت است و در صورت عدم‌اصلاح نوع خسارت معابر پرتردد سنگین‌تر می‌شود.

معاون فنی و عمران شهردار قم ادامه داد: آسفالت معابر در طول سال توسط مشاور ارزیابی‌شده و وضعیت آن‌ها بر اساس شاخص‌هایی نمره دهی و بودجه اصلاح آسفالت معابر اولویت‌دار برای سال بعد پیش‌بینی می‌شود؛ یعنی اصلاح معابری مانند عمار یاسر از سال گذشته تصمیم‌گیری و امسال اجرا شده است.

قاری قرآن با تأکید بر اینکه اگر ضخامت روکش آسفالت از حدی کمتر شود فشار واردشده موجب شکست آسفالت در آن معبر می‌شود، گفت: اگر به‌موقع روکش آسفالت‌ترمیم نشود دچار ترک‌خوردگی خواهد شد و بار واردشده بر آن مقاومت آسفالت را از بین خواهد برد و در این صورت باید برداشت، زیرسازی و اصلاح صورت گیرد که هزینه سنگین چند برابری را در بر خواهد داشت.

وی افزود: برخی از نقاط شهر وجود دارد که نیازمند آسفالت است و با توجه به‌تناسب گفته‌شده در دل مناطق این کار در حال انجام است به‌طوری‌که در دو سال گذشته حجم آسفالت وسیعی در معابر فرعی انجام‌شده و این کار به‌صورت سالانه بنابراولویت در معابر اصلی و فرعی پیش‌بینی‌شده و در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اصلاح روکش آسفالت بلوار غدیر گفت: این بلوار جزء معابر اولویت‌دار بود ولی با توجه به حجم سنگین تردد در آن، تا پیش از بهره‌برداری از بلوار آیت‌الله بروجردی عملاً امکان مسدودسازی این بلوار نبود، ولی در حال حاضر تردد از این معبر کاهش‌یافته و اصلاح روکش آسفالت آن نیز در حال انجام است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccp0qm.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما