سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۳
کد مطلب : 73721
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فنی و عمرانی شهردار قم مطرح کرد

پیش‌بینی تامین ۸۰ واگن برای خط اول مترو

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهردار قم از پیش‌بینی تامین ۸۰ واگن برای خط اول مترو در قالب قرارداد چهار کلان‌شهر کشور با شرکت چینی خبر داد.
پیش‌بینی تامین ۸۰ واگن برای خط اول مترو
پیش‌بینی تامین ۸۰ واگن برای خط اول مترو
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن امروز با اشاره به روند خریداری تجهیزات مترو قم اظهار کرد: سال‌های قبل برای شهرهای شیراز، تبریز و… قراردادی برای تامین واگن بسته شده که ۳۱۵ واگن طی آن قرارداد توسط شرکت چینی تامین شده و با مشارکت شرکت ایرانی تولید شود.

وی با بیان اینکه ما تلاش کردیم در قالب این قرارداد ۲۵ درصد برای واگن‌های قطار شهری قم به سهم تولید افزوده شود، خاطرنشان کرد: با شرکت چینی توافقاتی شد و مشخصات فنی پروژه با واگن‌ها تطبیق داده شد و مازاد بر آن تا سقف ۳۹۵ واگن بخشی بود که می‌توانست نیاز قم را پوشش دهد.

قاری قرآن با بیان اینکه در حال حاضر این ۳۹۵ واگن برای چهار شهر است، تصریح کرد: بخش مربوط به قم این واگن‌ها می‌تواند تامین‌کننده ۷ تا ۱۵ قطار برای شهر قم باشد که حداقل تا ۱۰ سال بهره‌برداری مترو را تکمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه منابع تامین این واگن‌ها کاملا دولتی بوده و قیمت تمام‌شده آنها نسبت به قیمت روز ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر است، افزود: مسیری که طی می‌شد توانستیم در میانه راه قم را اضافه کنیم و امروز به پول فعلی بار آن حدود هزار میلیارد تومان است و حداقل برای خط اول با این روش نگرانی تامین واگن نداریم.

معاون فنی عمرانی شهردار قم با تاکید بر اینکه برای خط اول مترو قم در افق بلندمدت که سرفاصله‌ها کم می‌شود ما ۳۰۰ واگن پیش‌بینی کردیم، تصریح کرد: ۸۰ مورد این واگن‌ها در این قرارداد تامین می‌شود اما در روش کلی وقتی خطوط راه‌اندازی می‌شود به مرور با جذب مسافر واگن خریداری شده و سرفاصله تردد کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه البته پیگیر هستیم که به مرور مابقی واگن‌ها را نیز تامین کنیم، اظهار کرد: استاندارد هر خط به فاصله ایستگاه‌ها بر می گردد که از نیم‌ساعت یکبار شروع شده و هرچه فاصله مسافرگیری کمتر باشد تعداد واگن‌های مسافرگیری نیز بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvaea.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما