چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : 73786
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد

برنامه ریزی برای ساماندهی موسسات خیریه در قم

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: پرداختن به امور خیریه جزو اولویت‌های این اداره کل است و به دنبال ساماندهی موسسات خیریه در استان هستیم.
برنامه ریزی برای ساماندهی موسسات خیریه در قم
برنامه ریزی برای ساماندهی موسسات خیریه در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز با اشاره به تاریخچه وقف اظهار کرد: وقف از صدر اسلام وجود داشت و مردم ایران به خصوص مردم شهر قم از دیرزمان به این سنت حسنه توجه داشتند، وقف موجب رشد اقتصادی جامعه اسلامی و تقویت بنیه دینی و مذهبی مردم می‌شود، بیشتر موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: برخی از موقوفات گرچه که در سازمان اوقاف ثبت است، اما براساس نظر واقفان، این موقوفات متولیان خاص دارند، سازمان اوقاف بر عمل به نیت واقفان در این موقوفات نظارت دارد، اما اداره موقوفات بدون متولی بر عهده سازمان اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: مهم ترین وظیفه این اداره کل عمل به نیت واقفان است، یک سامانه سراسری در سازمان اوقاف وجود دارد که تمام اقدامات مربوط به جمع آوری عایدات موقوفات و هزینه کرد این عایدات در سامانه ثبت می‌شود تا امکان نظارت کامل در این زمینه وجود داشته باشد.

پرداختن به امور خیریه را جزو اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم دانست و تصریح کرد: به دنبال ساماندهی موسسات خیریه در استان هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcai0n0.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما