يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 73889
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس جامعه المصطفی:

جامعه المصطفی آیینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل است

قم نيوز : رئیس جامعه المصطفی گفت: این نهاد آیینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل است و جامعه المصطفی یک نهاد آموزشی حوزوی برخاسته از متن انقلاب اسلامی است.
جامعه المصطفی آیینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل است
جامعه المصطفی آیینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی عباسی ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار پژوهشکده بین المللی المصطفی با موضوع انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب به یک نقطه عطف در تاریخ ایران و جهان اسلام تبدیل شده، انقلاب اسلامی یک پدیده بزرگ است و پیامدهای آن برای تمام جهان تعیین کننده بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در برابر تمام طوفان‌های حوادث ایستاده است و انقلاب در برابر هجوم‌ها سرخم نکرد، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مخالفین این پدیده مهم، آرزوی خود را در از بین رفتن انقلاب و زوال آن آشکار کردند، اکنون 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و این آرزوها به تحقق نپیوست.

رئیس جامعه المصطفی افزود: به انقلاب اسلامی به عنوان مرحله ای از حاکمیت حق در زمین نگاه می‌کنیم، حاکمیت حق وعده تخلف ناپذیر خداوند است، از ابتدای انقلاب انواع تهاجم‌ها به انقلاب اسلامی شروع شد و اکنون تهاجم رسانه ای به انقلاب در اوج خود قرار دارد، این تهاجم از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بدون لحظه ای درنگ، ادامه داشته است.

عباسی با اشاره به جنگ سخت دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان در سال‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ سخت را به کشورمان تحمیل کردند، در آن دوران هم 17 هزار نفر از مردم ایران توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند و یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: دشمنان طی سال‌های اخیر با ایجاد جریان‌های تکفیری سعی کردند که نفرت همه انسان‌ها را از دین و حاکمیت دینی برانگیزند و یک جنگ دائمی مذهبی در منطقه به وجود آوردند، اما این فتنه با قدرت انقلاب اسلامی درهم شکست.

رئیس جامعه المصطفی افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته که این دستاوردها توسط نهادهای علمی بین المللی تائید شده است، باید به موج عظیمی که انقلاب در جهان به وجود آورده است، پرداخته شود.

عباسی جامعه المصطفی را آیینه گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل دانست و تصریح کرد: این نهاد آموزشی حوزوی برخاسته از متن انقلاب اسلامی است، دانشگاه آکسفورد در چند سال پیش در کنفرانسی، جامعه المصطفی را به عنوان یک نهاد علمی موثر در جهان اسلام معرفی کرد.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان در زمینه تولید علم در دنیا به حساب نمی‌آمد، اما اکنون ایران در رتبه 16 تولید علم در دنیا قرار دارد، بیش از چهار میلیون نفر اکنون در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند و 62 درصد از این دانشجویان از بانوان هستند.

رئیس جامعه المصطفی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حتی برای پزشکی عمومی هم از خارج کشور پزشک وارد می‌شد، اما اکنون پیچیده ترین عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های ایران انجام می‌شود.

عباسی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اظهار کرد: حوزه علمیه در چهار دهه اخیر 150 هزار عنوان کتاب تولید شده است، در حالی که پیش از انقلاب، تعداد کمی در حوزه منتشر شده بود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی مراسم‌های بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در 40 نقطه جهان برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdceov8f.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما