سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 73955
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار:

همه دستگاه ها برای ریشه کنی بیسوادی در قم برنامه ریزی کنند

قم نيوز : معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: همه دستگاه ها باید برای ریشه کنی بیسوادی در استان، برنامه ریزی کرده و اقدام های لازم را انجام دهند.
همه دستگاه ها برای ریشه کنی بیسوادی در قم برنامه ریزی کنند
همه دستگاه ها برای ریشه کنی بیسوادی در قم برنامه ریزی کنند
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی قم افزود: با توجه به اهمیت گسترش سواد و ریشه کنی بیسوادی در ارائه خدمات و پیشرفت و توسعه، همه باید در این جهت نگاه ویژه ای داشته باشند. 

وی با بیان اینکه آمار باسوادی در استان قم از میانگین کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: دهیاری ها و بخشداری ها باید آمار افراد بیسواد در روستاها را احصا کرده و اعلام کنند تا برنامه ریزی لازم برای باسواد کردن آنها انجام پذیرد. 

وی از عدم حضور برخی مدیران دستگاه های اجرایی در شوراها و کارگروه ها انتقاد کرد و گفت: گسترش علم و سواد باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد و این مساله بسیار مهمی است. 


* عشایر قم محدودیتی برای نام نویسی در نهضت سوادآموزی ندارند 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید تا پایان بهمن ماه، 2 کارشناس را جهت شرکت در کمیته ویژه ریشه کنی بیسوادی در قم معرفی کنند تا روند سوادآموزی در میان مخاطبان آن دستگاه را با جدیت پیگیری کنند. 

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا بر ضرورت شتاب بخشی به سوادآموزی روستاییان و عشایر قم تاکید کرد و گفت: عشایر استان برای نام نویسی در نهضت سوادآموزی محدودیت خاصی نداشته و افراد بین 10 تا 60 سال می توانند در این کلاس ها حضور داشته باشند. 

وی در پایان با بیان اینکه آموزش افراد کم سواد بزرگسال غیرمحصل نیز باید در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: دهیاران باید برای معرفی افراد بیسواد به نهضت سوادآموزی اقدام های لازم را انجام دهند. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciw3ay.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما