پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 74032
منبع : خبرگزاری ايرنا
بخشدار:

توانمند سازی مردم مبنای توسعه بخش مرکزی قم است

قم نيوز : بخشدار بخش مرکزی قم با اشاره به اولویت چهل ساله انقلاب اسلامی برای محرومیت زدایی از مناطق روستایی، گفت: بر اساس راهبردهای تعیین شده، توانمند سازی مردم بومی منطقه برای سرعت بخشیدن به فرایند محرومیت زدایی، مبنای اجرای طرح های توسعه ای و عمرانی این بخش است.
توانمند سازی مردم مبنای توسعه بخش مرکزی قم است
توانمند سازی مردم مبنای توسعه بخش مرکزی قم است
به گزارش قم نیوز سید داوود حاجی حسینی بیان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت فعال مردم و مسئولان استان و اجرای طرح های متعدد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش مرکزی قم، چهره این بخش از محرومیت پاک و روند توسعه همه جانبه آن، آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف برای توسعه پایدار بخش مرکزی قم گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین حوزه های مورد توجه در مسیر پیشرفت این بخش پهناور استان قم است و تاکنون صدها ساعت کارگاه های آموزشی متعددی در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی توسط کارشناسان برجسته در سطح بخش مرکزی با مشارکت بیش از پنج هزار تن از مردم بومی منطقه برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری منظم کنگره شهدای بخش مرکزی قم در سطح مناطق مختلف آن اقدام فرهنگی دیگری است که در راستای حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی انجام می شود و تاکنون مورد استقبال باشکوه مردم بخش قرار گرفته است.

حاجی حسینی گفت: همچنین جلسات منظم کارگروه فرهنگی و اجتماعی بخش مرکزی با حضور دهیاران و سایر مسئولان بخش به صورت منظم برگزار و آخرین هماهنگی ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها، انجام می شود. 

وی افزود: در حوزه عمرانی نیز روند توسعه بخش مرکزی رو به پیشرفت است و تاکنون طرح های متعددی با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال برای توسعه بخش درنظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: به منظور مدیریت منسجم ساخت و سازها در بخش مرکزی قم، همه تخلفات مورد بررسی قرار می گیرد و پرونده های آن جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع می شود.

بخشدار مرکزی قم گفت: برای رسیدگی به مسائل و مشکل های مردم در تمامی مناطق بخش حاضر شده و روند اجرای طرح های مصوب شده برای آن منطقه را پیگیری می کنیم.

وی افزود: برای پیشرفت سریع طرح های عمرانی بخش مرکزی تفاهم نامه های گسترده ای را با سایر دستگاه های اجرایی استان به امضا رساندیم و تا اجرای کامل آن ها، متوقف نخواهیم شد.

وی ادامه داد: برای تقویت حوزه امنیتی بخش مرکزی قم نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم و با ایجاد هماهنگی کامل میان نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج، آرامش خوبی را در سطح منطقه شاهد هستیم.

حاجی حسینی گفت: نوسازی پاسگاه های قدیمی و ایجاد پاسگاه های جدید در سطح بخش از دیگر اقداماتی است که به منظور تقویت حوزه امنیتی منطقه انجام می شود.
وی بیان کرد: اکنون با ارتقا سطح امنیتی بخش، جرائم و آسیب های اجتماعی در منطقه کاهش قابل توجهی یافته است و این روند برای جلب رضایت مردم با قدرت بیشتر ادامه می یابد.

وی بیان کرد: درحال حاضر در سایه امنیت و آرامش ایجاد شده، وفاق و همدلی مردم در بخش مرکزی قم مثال زدنی است و این موضوع در زمان برگزاری مراسم های جمعی که با حضور گسترده مردم به خصوص در اماکن مذهبی همچون امامزادگان برگزار می شود، به خوبی قابل مشاهده است.

بخشدار مرکزی قم با بیان این که باید محرومیت های موجود به وسیله مردم بومی از روی منطقه برداشته شود، گفت: با کمک رسانه ها مسائل و مشکل های بخش را شناسایی و آنان را با کمک مردم خیر و مسئولان رفع می کنیم.

وی افزود: روند گازرسانی و آبرسانی به روستاهایی که از این امکانات در بخش مرکزی بهره مند نیستند، ادامه می یابد و تلاش می کنیم همه ساکنان بخش از به آب سالم و بهداشتی و همچنین انرژی پاک گاز دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در موضوع اشتغال نیز، ایجاد بازارچه های روستایی و استفاده بیشتر از ظرفیت شهرک های صنعتی و کشاورزی اطراف بخش را برای بهبود فضای کسب و کار مردم منطقه در دستور کار داریم.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان می باشد؛ بخش مرکزی قم با بیش از 7 هزار و 500 کیلومتر مربع مساحت دارای 2 دهستان مبارک آباد و قمرود است که جمعیتی حدود 35 هزار تن دارد و عمده درآمد مردم آن از راه کشاورزی و دامداری است. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf0xde.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما