پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : 74052
منبع : خبرگزاری تسنیم

موضوعات پژوهشی حوزه‌های علمیه بر اساس نیازهای جامعه انتخاب شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت:پژوهش‌ها با حفظ کارآمدی و نو بودن موضوعات آن باید گره‌های موجود در مذهب، امت و انقلاب را بازکرده و موضوعات آن بر اساس نیازهای جامعه و شبهات موجود انتخاب شود.
موضوعات پژوهشی حوزه‌های علمیه بر اساس نیازهای جامعه انتخاب شود
موضوعات پژوهشی حوزه‌های علمیه بر اساس نیازهای جامعه انتخاب شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عبدالکریم بهجت پور ظهر امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی با اشاره به زحمات پنهان و پیدا برای برگزاری این جشنواره اظهار داشت: برای ایجاد فضای پژوهشی شاداب در حوزه‌های علمیه تلاش‌های زیادی شده که امروز طنین آن را در قم در قالب جشنواره‌های مختلف شاهد هستیم.

وی به غنای روزافزون فعالیت‌های پژوهشی در حوزه توجه کرد و افزود: پژوهش‌ها با حفظ کارآمدی و نو بودن موضوعات آن باید گره‌های موجود در مذهب، امت و انقلاب را بازکرده و موضوعات آن بر اساس نیازهای جامعه و شبهات موجود انتخاب شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیاز امروز پژوهش را ارتباط مستقیم با مهارت آموزی دانست و تصریح کرد: باید به نسبتی که پژوهش با مهارت‌ها برقرار می‌کنند توجه کرده  تا بتوانیم نتیجه این پژوهش‌ها را در جامعه و بین مردم ببینم و تنها پژوهشی را می‌توانیم موفق و استوار بخوانیم که  در میدان عمل و پاسخ به شبهات سربلند باشد.

وی دقت و توجه به کارآمد بودن نتایج پژوهش‌های گذشته را یکی از بخش‌های جشنواره‌های آینده پیشنهاد داد و خاطرنشان کرد: باید جشنواره‌ها بخشی به بازبینی نتایج تحقیقات انجام‌شده در دوره‌های قبل اختصاص داده تا موضوعات ناکارآمد از چرخه پژوهش خارج شود و همچنین امیدواریم شاهد حضور پررنگ‌تر پژوهشگران طلاب خواهر در سال‌های نیز آینده باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchivnq.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما