پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 74055
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله صدیقی: تذکر لسانی همچنان تأثیرگذاری لازم در سطح جامعه را دارد

قم نيوز : رئیس ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر کشور حمایت گسترده مردم در امربه‌معروف ونهی از منکر را ضروری دانست و گفت: تذکر لسانی همچنان تأثیرگذاری لازم را در سطح جامعه دارد.
آیت‌الله صدیقی: تذکر لسانی همچنان تأثیرگذاری لازم در سطح جامعه را دارد
آیت‌الله صدیقی: تذکر لسانی همچنان تأثیرگذاری لازم در سطح جامعه را دارد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله کاظم صدیقی ظهر امروز در نشست شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره جان‌فشانی‌های مردم و شهدا بوده است، اظهار داشت: رهبری داعیانه امام راحل منجر به شکل‌گیری انقلاب اسلامی‌ و خون شهدا هم عاملی برای ماندگاری و مطرح‌شدن این انقلاب در سطح جهان شد.

وی تصویب قانون حمایت از امربه‌معروف و نهی از منکر را مورداشاره قرار داد و گفت: این پیروزی بزرگ حاصل مشارکت آیت‌الله جنتی و مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی بود.

رئیس ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر کشور مطالبه گری را در برگزاری کارگروه‌های مختلف این ستاد لازم و ضروری دانست و افزود: تذکر لسانی همچنان تأثیرگذاری لازم را در سطح جامعه دارد.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: فسادهایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی وجود دارد قابل‌مقایسه با فعالیت‌های انجام‌گرفته نیست، به همین دلیل لازم است اهتمام ویژه‌ای در دستور کار فضای مجازی، رسانه، دانشگاه‌ها و آموزش‌ و پرورش قرار گیرد تا از امربه‌معروف پشتیبانی‌های مردمی فراگیری داشته باشیم.

وی حمایت گسترده مردم در امربه‌معروف ونهی از منکر را ضروری دانست و گفت: بدون این پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها این فریضه مهم به نتیجه نمی‌رسد چراکه مردم باید پرچم‌داران امربه‌معروف ونهی از منکر باشند.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: نسبت به حساسیت‌های مرم باید حساس باشیم و به دغدغه‌های آن‌ها بیشتر توجه کنیم چراکه مردم ولی‌نعمت ما بوده و حق بزرگی دارند.

در ادامه عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ستاد امربه‌معروف ونهی از منکر یک خیز انقلابی و تحول‌گرایی برداشته و اهداف موردنظر این ستاد در حال پیگیری است.

آیت‌الله عباس کعبی وظیفه دولت را اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و افزود: تخلف هر دستگاهی از مصوبات این ستاد یک عمل مجرمانه است و دادستان می‌تواند نسبت به این موضوع ورود کند.

وی وظیفه حوزه‌های علمیه را تحقق بخشیدن به‌نظام محتوایی امربه‌معروف ونهی از منکر دانست و تصریح کرد: رویکردهای مردمی بودن در امربه‌معروف  و نهی از منکر باید بر اساس فقه و به‌صورت ویژه دنبال شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عمومی شدن امربه‌معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این فریضه الهی مربوط به یک ستاد نبود و یک واجب فوری است درنتیجه همه دستگاه‌ها و مجموعه در راستای اجرایی شدن آن تلاش کنند.

آیت‌الله کعبی مقابله با جریان‌های سازمان‌یافته و کانون‌های فساد به‌عنوان یکی دیگر از رسالت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و عنوان کرد: این مجموعه‌ها غده‌های سرطانی منکرات هستند  که باوجود آن‌ها نمی‌توان به ترویج معروف پرداخت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcamwn0.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما