دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 74187
منبع : خبرگزاری فارس
در استای احیای حقوق عامه صورت گرفت

دستور دادستانی قم مبنی بر بازرسی از وسایل توزین

قم نيوز : معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: با هدف نظارت بیشتر بر بازار، دستورات بازرسی از وسایل توزین اعم از ترازو و وزنه‌های مورد استفاده در داد و ستد عمومی به اداره استاندارد و اصناف صادر شد.
دستور دادستانی قم مبنی بر بازرسی از وسایل توزین
دستور دادستانی قم مبنی بر بازرسی از وسایل توزین
به گزارش قم نیوز علی اصغر سلطانی از بازرسی وسایل توزین خبر داد و اظهار کرد: در راستای احیای حقوق عامه و با هدف نظارت بیشتر بر بازار، دستورات بازرسی از وسایل توزین اعم از ترازو و وزنه‌های مورد استفاده در داد و ستد عمومی به اداره استاندارد و اصناف صادر شد.

وی بیان کرد: مطابق ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش تمام اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش که در داد و ستد عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد بایستی در فواصل زمانی معین مورد آزمایش و یا کالیبره کردن قرار گیرند.

این مقام قضایی تصریح کرد: با این اقدام و پس از تایید، گواهی صحت عملکرد بر روی ترازو الصاق شده و دستورات قضایی حمایتی و برخورد با متخلفین در این زمینه صادر و ابلاغ شده است که اداره کل استاندارد استان قم و اصناف در راستای اجرای دستورات قضایی، نظارت و همکاری‌های لازم را به عمل خواهند آورد.

سلطانی گفت: مطابق ماده ۱۳ بازرسان و کارشناسان مجاز هستند به محل‌های تولید بسته بندی عرضه و فروش کالا یا خدمات مشمول استاند‌اردهای اجباری وارد شده و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند و چنانچه افراد از ورود بازرسان جلوگیری به عمل آورند و یا از انجام نمونه برداری ممانعت کنند به حبس از ۵ ماه تا یک سال و جزای نقدی محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcguq9u.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما