پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 7443
آیت الله جوادی آملی بیان کرد:

مجلس قانون‌شناس است نه قانون‌گذار

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: زنده بودن مجلس به این است که باید بداند مجلس قانون شناس است، نه قانون‌گذار؛ مجلس صراط نیست، سراج است.
مجلس قانون‌شناس است نه قانون‌گذار
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس باید نسبت به موقعیت‌شناسی اهتمام داشته باشد، گفت: ما به غیر از خداوند متعال قانون‌گذار نداریم و بشر قانون شناس است.

وی افزود: وقتی خداوند همه چیز را آفریده است بنابراین، فکر بیگانه بشر چگونه می‌تواند قانون وضع کند؟ بشر فقط می‌تواند قانون را بشناسد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هیچ علمی قوانین بشری را تایید نمی‌کند، اذعان داشت: مواد اولیه قانون از منابع گرفته می‌شود و منبع در قانون از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مصوبات مجلس شورای اسلامی به استناد قانون اساسی است، تصریح کرد: امنیت، عدالت، استقلال و... همه مبانی هستند که مواد قانونی از آن سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه از نظر شکلی بین وضع قانون در تفکر الهی و الحادی شباهت وجود دارد، اضافه کرد: مسئله در تفاوت وضع قانون به مبانی بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مبنا در قانون‌گذاری عدل است، بیان کرد: غربی‌ها منبع ندارند که به آن استناد کنند و به همین دلیل وقتی که حزب‌الله لبنان از مرزهای خود دفاع می‌کنند آن ها را تروریست می‌نامند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: زنده بودن مجلس به این است که باید بداند مجلس قانون شناس است؛ نه قانون‌گذار، مجلس صراط نیست، سراج است.

وی با اشاره به وجود برخی از مشکلات در سیستم بانکداری گفت: باید نسبت به بساط ربا و اقتصاد ربا فکری کرد.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به پرداخت وام‌هایی با بهره‌ ۲۰ درصد تاکید کرد: این وضعیت جلوی تولید ملی را می‌گیرد، فردی که بخواهد سالی ۲۰ درصد سود بدهد نمی‌تواند به سمت تولید برود و بعد از پنج سال جای او در زندان است.

وی با اشاره به وجود پرونده فساد مالی سه هزار میلیاردی و پرونده بیمه بیان کرد: اگر کسی آشنایی علمی نداشته باشد، اگر چه اسلامی حرف بزند، ولی سکولار فکر می‌کند و اگر فرد متخصص به رشته‌ای که عمل می‌کند، باور نداشته باشد، قرآنی عمل می‌کند، ولی سکولار فکر می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.xeafuqextsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما