چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 74984
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

60 درصد نیات واقفان در ارتباط با امام حسین(ع) است

قم نيوز : رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ثبت 1.2 میلیون نیت وقف در کشور گفت: 60 درصد این نیات مربوط به امام حسین(ع) است.
60 درصد نیات واقفان در ارتباط با امام حسین(ع) است
60 درصد نیات واقفان در ارتباط با امام حسین(ع) است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 1.3 میلیون رقبه در کشور وجود دارد اظهار کرد: یک میلیون و 200 هزار نیت وقف در کشور به ثبت رسیده است که حدود 60 درصد وقف امام حسین(ع) به شمار‌ می‌رود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه سازمان اوقاف توجه به اموال وقفی است، بیان کرد: در کنار چهار مکان زیارتی مهم کشور شامل حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، حرم شاهچراغ(ع) و حرم عبدالعظیم حسنی در کشور 190 هزار وقف نامه به ثبت رسیده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حفظ موقوفات و جلوگیری از موقوفه خواری به صورت جدی مورد توجه قرار دارد گفت: در این زمینه اقدامات لازم بر روی تاریخچه موقوفات صورت گرفته و در حال احصا و شفاف سازی درآمدها و هزینه‌های موقوفات هستیم تا مردم از منافع وقف بیشتر آگاه شوند.

وی یکی از ضروریات در شرایط کنونی را ترویج وقف در حوزه دانش دانست و گفت: اگر بتوانیم نسبت به ترویج وقف دانش اهتمام داشته باشیم می توانیم جلوی خسارات تحریم‌ها را بگیریم و امیدواریم که در آغاز پنجمین دهه انقلاب بتوانیم به این مهم عمل کنیم.

خاموشی به اختراع موتور درون سوز توسط دانشمندان کشور اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با سرمایه گذاری در حوزه‌های دانش بنیان نسبت به توسعه دانش در کشور با تکیه بر وقف اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcba9bz.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما