شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 75083
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» برگزار می شود

قم نيوز : رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز در روز 16 اسفندماه در آستانه ولادت امام علی(ع) خبر داد.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی : همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» برگزار می شود
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی : همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» برگزار می شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک زایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز اظهار کرد: این همایش در اسفندماه سال جاری به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت هزار و چهارصدمین سالگرد شهادت امام علی(ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: زمان برگزاری همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز روز 16 اسفندماه در آستانه ولادت امام علی(ع) در شهر قم است. شناخت و تبیین علمی و روش مند سیره امام علی(ع) در دو بعد عدالت و معنویت و ارائه الگوی مناسب به جامعه امروزی به ویژه در موضوعات حکمرانی عادلانه، حقوق انسانی و عدالت اجتماعی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: هدف همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز ارائه راهکار مناسب برای حل تعارض‌های منطقه ای و بین المللی براساس سیره امام علی(ع) است.

وی افزود: تلاش برای بسط اندیشه‌های امام علی(ع) در سطح جهان به صورت کاربردی از اهداف دیگر همایش است و در همایش به دنبال ارائه بحث‌های نو هستیم.

لک زایی با اشاره به محورهای همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز اظهار کرد: امام علی(ع) و حکمرانی عادلانه، امام علی(ع) و حقوق انسانی، معنویت علوی و دنیای امروز، امام علی(ع) و عدالت اجتماعی از جمله محورهای این همایش است.

وی با بیان اینکه 270 مقاله فارسی و 35 مقاله عربی به دبیرخانه همایش رسیده است ادامه داد: 33 مقاله به عنوان مقالات برتر در چهار پنل در همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز ارائه و نقد می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه همایش از 9 صبح شروع می‌شود و تا ساعت 17:30 ادامه خواهد پیدا کرد. در مراسم اختتامیه آن از حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسین انصاریان استفاده می‌شود و تلاش داریم که سخنران مراسم افتتاحیه هم یکی از مراجع تقلید باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: به دنبال تدوین درسنامه از مقالات برتر همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز پس از نهایی شدن هستیم، چنین کاری را پیش از این در همایش سیره سیاسی پیامبر اعظم(ص) انجام دادیم.

لک زایی برخی از مقالات همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز را سفارشی دانست و تصریح کرد: مقالاتی را به برخی از اساتید برجسته داخلی و خارجی سفارش دادیم که این مقالات از سطح علمی بالاتری نسبت به مقالات دریافتی خواهند بود.

وی ادامه داد: رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خصوص همایش‌ها تغییر کرده است و به دنبال برگزاری همایش‌های علمی با استانداردهای بین المللی در این نهاد هستیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: همایش امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز تاکنون 6 پیش نشست داشته است و 20 مرکز با این همایش در برگزاری آن مشارکت داشتند که از جمله این مراکز می‌توان به دانشگاه قم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اشاره کرد و مشارکت این نهادها موجب ارتقای سطح همایش شده است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcc1xqm.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما