شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 75377
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

احداث و نوسازی 147 مدرسه در استان قم

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در طی چهار سال اخیر 147 مدرسه در قم احداث و بازسازی شد و اکنون استان رتبه 26 را در زمینه سرانه فضای آموزشی در کشور دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد: احداث و نوسازی 147 مدرسه در استان قم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد: احداث و نوسازی 147 مدرسه در استان قم
به گزارش قم نیوز حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به فضای آموزشی استان قم اظهار کرد: این استان در سال 93 بالاترین تراکم دانش آموزی و کمترین سرانه فضای آموزشی را در کشور داشت، اما طی چهار سال اخیر 147 مدرسه در قم احداث و بازسازی شد و اکنون استان رتبه 26 را در زمینه سرانه فضای آموزشی در کشور دارد.

وی ادامه داد: در منطقه پردیسان با توجه به ساخت‌وسازهای صورت گرفته، تعدادی از زمین‌ها با کاربری‌های آموزشی فریز شدند تا مدارس در این زمین‌ها احداث شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: هزار تن قیر برای آسفالت مدارس استان تامین کردیم و با این میزان آسفالت، حیاط 180 مدرسه در قم آسفالت شد.

شیخ الاسلام با اشاره به موفقیت‌های قرآنی دانش آموزان استان قم اظهار کرد: 72 هزار دانش آموز استان در طرح حفظ جزء 30 شرکت کردند، در حالی که سهمیه در نظر گرفته شده برای قم حدود 22 هزار نفر بود.

وی ادامه داد: دانش آموزان استان قم رتبه دوم را زمینه معدل امتحانات کتبی کسب کردند، رتبه دانش آموزان قمی در کنکور سراسری رتبه چهار بود و این دانش آموزان در سه سال متوالی رتبه نخست کنکور زبان را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در حال احداث درمانگاه جدید فرهنگیان استان با همکاری یکی از خیرین با سقف اعتبار 10 میلیارد تومان برای خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم به خصوص فرهنگیان هستیم.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdciypay.t1awy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما