سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 75478
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

دریاچه نمک ظرفیت لایزال معدنی برای قم است

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: دریاچه نمک یک ظرفیت لایزال معدنی برای استان است و هر فعالیتی در این دریاچه باید پیوست زیست محیطی داشته باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم: دریاچه نمک ظرفیت لایزال معدنی برای قم است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم: دریاچه نمک ظرفیت لایزال معدنی برای قم است
به گزارش قم نیوز سید محمد تقی سجادی با اشاره به فعالیت‌های آبخیزداری در استان قم اظهار کرد: 15 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به استان برای انجام این فعالیت‌ها اختصاص پیدا کرد و اجرای طرح‌های آبخیزداری جلوی سیلاب را می‌گیرد.

وی ادامه داد: 450 میلیون مترمکعب ورودی آب به دریاچه نمک طی دهه‌های اخیر قطع شد، البته برداشت بی رویه از منابع این دریاچه موجب می‌شود که دریاچه نمک خشک تر شود، باید هر فعالیتی در این دریاچه پیوست زیست محیطی داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم افزود: دریاچه نمک یک ظرفیت لایزال معدنی برای استان قم است، برای حفظ شاخصه‌های زیست محیطی و عدم توسعه کانون‌های گرد و غبار در قم باید برداشت از ظرفیت‌های این دریاچه به گونه ای باشد که کمترین تخریب صورت بگیرد.

سجادی روند اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان قم را جهش گونه دانست و تصریح کرد: اولویت اجرای این پروژه‌ها در 330 هزار هکتار پایین دست سد 15 خرداد به سمت شهر قم است تا حرکت سیلاب به سمت این شهر را کنترل کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: در سال جاری با مشارکت مردم پروژه‌های پخش سیلاب و آبخوان داری را در شرق استان اجرا کردیم، مشوق‌هایی همچون واگذاری بهره برداری از اراضی به مدت 30 سال برای اقداماتی همچون گردشگری و کشت گیاهان دارویی را برای تشویق مردم به مشارکت در این پروژه‌ها در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcaayn0.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما