سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 75480
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون دادگستری:

160 معتاد متجاهر در قم تحت آموزش های طرح مهاجر قرار گرفتند

قم نيوز : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: 160 معتاد متجاهر در این استان تحت آموزش های طرح مهاجر با هدف بازتوانی معتادان بهبود یافته و پیشگیری از بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد قرار گرفتند.
معاون دادگستری: 160 معتاد متجاهر در قم تحت آموزش های طرح مهاجر قرار گرفتند
معاون دادگستری: 160 معتاد متجاهر در قم تحت آموزش های طرح مهاجر قرار گرفتند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری قم،حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی درگفت وگویی، افزود:در این طرح هر معتاد در دوره 21 روزه ‌ای با مربیگری افراد آموزش دیده کشوری شرکت می ‌کنند.

وی اضافه کرد: پرورش و بهبود مهارت‌های حل مسئله، تفکر خلاق، مقابله با استرس، کنترل خشم، تاب ‌آوری، مقابله با وسوسه، ارتباط موثر و همدلانه، خودکنترلی، مسئولیت‌ پذیری، تقویت نشاط درونی، معنویت ‌گرایی و اخلاق ‌مداری از جمله اهداف آموزشی و تربیتی این دوره است.

وی گفت: همزمان با ورود معتادان به دوره ‌های مهاجر، خانواده آنان نیز در دوره های کارگاهی با حضور کارشناسان قضایی، روانشناسی و معتادان بهبودیافته موفق شرکت می ‌کنند تا علاوه بر به اشتراک ‌گذاری مشکلات و تجارب خود، با مهارت های رفتاری ارتباط موثر با بیمار اعتیاد آشنا شوند.

یزدی با تاکید بر اهمیت پشتیبانی از معتاد بهبود یافته به عنوان یکی از مهم ترین گام ‌های بازتوانی و بازاجتماعی کردن آنان، خاطرنشان کرد: آنچه این دوره ‌ها، طرح مهاجر را از دوره ‌های پیشین آن در سال قبل متمایز می ‌کند، تشکیل گروه ‌های خودیاری در بین بهجویان دوره و خانواده آنان است.

وی ادامه داد: طی تعاملی که با کانون فرهنگی مساجد داشته ایم قرار شده است تعدادی از امکان مقدس میزبان گروه های خودیار باشند تا معتادان بهبود یافته ساعتی بعد از نماز مغرب و عشا گردهم آیند و تحت هدایت و نظارت مربی دوره به تبادل تجارب و تقویت مهارت ‌های فردی و اجتماعی خود بپردازند.

وی افزود: همزمان با شکل گیری گروه های خودیاری بهجویان، گروه ‌های خودیاری خانواده ها نیز در محل سالن نمایشگاه دائمی معاونت اجتماعی به صورت ماهانه تشکیل می ‌شود تا تبادل اطلاعات، تجارب و تقویت مهارت ‌های مورد نیاز خانواده ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

به گفته معاون دادگستری قم، سال گذشته 18 کارگاه برای حدود 265 تَن از معتادان متجاهر تشکیل شد.


انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcdzo05.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما