دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 75708
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

اداره اوقاف قم به دنبال کسب درآمد از طریق فروش قبر نیست

قم نيوز : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: این اداره کل از فروش قبر در مزار امامزادگان به دنبال کسب درآمد نیست و هر پولی که از این راه در یک بقعه به دست آوریم، در همان بقعه متبرکه هزینه کردیم.
اداره اوقاف قم به دنبال کسب درآمد از طریق فروش قبر نیست
اداره اوقاف قم به دنبال کسب درآمد از طریق فروش قبر نیست
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین عباس اسکندری در قم با اشاره به فروش قبر در مزار امامزادگان استان قم اظهار کرد: براساس شیوه نامه ای، هزینه فروش قبر در محوطه امامزادگان استان در ابتدای سال تعیین می‌شود، و در طول سال هم تغییر ندارد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال عدم افزایش قیمت قبور در سال آینده هستیم ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش قبر در مزار امامزادگان استان قم برای محوطه‌های همان بقاع متبرکه استفاده می‌شود و کار تسطیح این بقاع مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در گذشته شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوبه ای در خصوص ممنوعیت تدفین در داخل شهر قم داشت، اما دیوان عدالت اداری این مصوبه را نقض کرد، براساس رای دیوان، مجاز به دفن در مزار امامزادگان در داخل شهر قم هستیم.

اسکندری با اشاره به طرح یکسان سازی قبور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) اظهار کرد: این طرح پیش از دوره مدیریتی من، شروع شد که آن را متوقف کردم، اما امکان رها کردن طرح نبود و باید قسمتی را که سنگ‌های قبر برداشته شده بود، ساماندهی می‌کردیم.

وی ادامه داد: کسانی که پیش از این در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قبر خریداری کرده بودند، در هنگام خرید قبر با امضای صلح نامه ای، این اجازه را دادند که اداره اوقاف در صورت لزوم اذن برای تغییر و تصرف در سنگ‌قبرها داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: این اداره کل از فروش قبر در مزار امامزادگان به دنبال کسب درآمد نیست و هر پولی که از این راه در یک بقعه به دست آوریم، در همان بقعه متبرکه هزینه کردیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcg7u9u.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما