دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 75715
منبع : خبرگزاری ايرنا
عضو هیات مدیره هلال احمر قم:

شورای فرهنگ عمومی درآیین چهارشنبه آخر سال نقش آفرین باشد

قم نيوز : عضو هیات مدیره هلال احمر قم گفت: شورای فرهنگ عمومی هر استان با ارائه ایده های متنوع و مطابق با فرهنگ اسلامی - ایرانی ، فضای چهارشنبه آخر سال را از ناهنجاریها و اقدامات خطرآفرین به سمت انجام رفتارهای انسان دوستانه هدایت کند.
شورای فرهنگ عمومی درآیین چهارشنبه آخر سال نقش آفرین باشد
شورای فرهنگ عمومی درآیین چهارشنبه آخر سال نقش آفرین باشد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا بیان کرد: در این رابطه باید آداب غنی فرهنگ اسلامی ایرانی همچون شاد کردن مردم جایگزین رفتارهای پر خطر و خسارت بار شود.

وی ادامه داد: آیین چهارشنبه آخرسال باید به جشن خدمت رسانی و شاد کردن دیگران تبدیل و فرهنگ نوع دوستی مردم ایران در آن تداعی گردد.
وی گفت: مسئولان باید مدتها قبل از فرارسیدن چهارشنبه آخرسال با تشکیل جلسه های کارشناسی، آداب جایگزین رفتارهای خطرآفرین دراین روز را تبیین و آن را از طریق رسانه ها در سطح جامعه تبلیغ و ترویج کنند.

قاسمی نیا اظهار داشت: جایگزینی رفتارهای صحیح به جای انجام کارهای خطرناک، بهترین راهکار برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال است و رسانه ها در این زمینه نقش مهمی برعهده دارند.

وی بیان کرد: لازم است با استفاده از زبان هنر و ساخت مجموعه های جذاب در رسانه ملی، خطرات استفاده از مواد منفجره دست ساز و سایر مواد آتش زا برای قشر جوان تبیین شود.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما باید بدانند استفاده از وسایل آتش زا و مواد منفجره می تواند موجب مصدومیت و یا حتی مرگ شود و روزهای منتهی به سال نو را که باید پر از شادی و نشاط باشد به فضایی غم انگیز برای خانواده ها تبدیل کند.

قاسمی نیا اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز در این رابطه از جایگاه محوری برخوردار است و می تواند با آموزش رفتارهای صحیح به دانش آموزان، رسومی را در میان آنان ترویج کند که به نفع خودشان و جامعه پیرامونشان است.

وی ادامه داد: با حذف رفتارهای پرخطر، می توانیم کاری کنیم که مراسم چهارشنبه آخر سال، موجب شادی و آرامش خانواده ها باشد و در آن شاهد هیچ گونه حادثه دلخراشی نباشیم.

عضو هیات مدیره هلال احمر قم گفت: همچنین باید با کسانی که مواد منفجره و خطر آفرین را به بهانه برگزاری رسم چهارشنبه آخر سال میان نوجوانان و جوانان توزیع می کنند و موجب به وجود آمدن خسارت های مالی و جانی بسیاری می شوند، به شدت برخورد کرد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcenf8f.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما