يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 76337
منبع : خبرگزاری تسنیم

سیاست‌های ارزی بانک‌ها، تولیدکنندگان قمی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: متأسفانه قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات نسبت به سال‌های گذشته تا سه برابر افزایش پیداکرده و بانک‌های عامل نیز آمادگی لازم را برای تأمین نقدینگی برای خرید این مواد ندارند.
سیاست‌های ارزی بانک‌ها، تولیدکنندگان قمی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است
سیاست‌های ارزی بانک‌ها، تولیدکنندگان قمی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با روند کنونی پیرامون تولید نباید انتظار اتفاق خاصی در صنعت استان بود.

وی با انتقاد از مشکلات دست‌وپا گیر صادرات محصولات استان به کشورهای خارجی افزود: مشکل عدم صادرات و افت آمار حجمی و ریالی صادرات کالا مشکل اصلی استان قم در مسئله تولید است.

رئیس اتاق بازرگانی قم با برشمردن بخش مهمی از موانع صادراتی و رونق اقتصادی استان خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر روند صادرات استان قفل‌شده و مشکلات بسیار زیادی در این مسیر اتفاق افتاده است. بخش مهمی از موانع ایجادشده زمینه‌های داخلی داشته و ربطی به مصوبات و قوانین ملی ندارد.

خاکی با تأکید بر بخشی از مهم‌ترین مشکلات حوزه تولید و اشتغال استان تصریح کرد: تأمین به‌موقع و کافی مواد اولیه، نوسازی و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات تولید،  پیش‌شرط مهم رونق تولید در استان قم بوده که درصورتی‌که در زمان درستی محقق نشود ممکن است مشکلاتی جدی در مسیر اشتغال استان ایجاد کند.

وی با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه تولید در استان قم عنوان کرد: متأسفانه قیمت مواد اولیه و ماشین‌آلات نسبت به سال‌های گذشته تا سه برابر افزایش پیداکرده و بانک‌های عامل نیز آمادگی لازم را برای تأمین نقدینگی برای خرید این مواد ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی قم تأکید کرد: ثبت سفارش در استان در برخی مواقع تا 6 ماه به طول می‌رسد که معضلی بسیار بزرگ در امر صادرات دارد. با روند کنونی صادرات و واردات کالا، افزایش قیمت محصولات در سال 98 نیز باقدرت بیشتری نسبت به سال 97 ادامه خواهد داشت.

خاکی با انتقاد از سیاست‌های سخت‌گیرانه بانکی گفت: در تمام دنیا بانک‌ها ابزاردست صنعت و تولید هستند اما در ایران بانک‌ها باسیاست‌های ارزی به مهم‌ترین معضل تولید و ثبت سفارش‌ها تبدیل‌شده است.

بیشتر بخوانید
ماموستا رستمی: دولتمردان با ‌‌رفع بروکراسی‌های طولانی اداری به رونق تولید در کردستان کمک کنند

دادستان سمنان: قوانین لازم برای حمایت از بخش تولید تصویب شود

آغاز به کار 150 واحد تولیدی فاز 1 و 2 شهرک صنعتی آق‌قلا

وی ادامه داد: بانک‌ها به‌صورت چندجانبه جیب تولیدکنندگان را به صورت‌های مختلف خالی کرده و با ایجاد تورم و رکودهای متوالی، تولیدکنندگان را به سرنوشتی دچار می‌کنند که در پایان کار، سرمایه‌گذاران سرپناهی برای اسکان نیز پیدا نمی‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی قم اضافه کرد: سخت‌گیری بانک‌ها در تأمین مواد اولیه و سیاست‌های ارزی از عوامل مهم و اصلی تعطیلی واحدهای تولیدی در استان قم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfemde.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما