سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 76427
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله علیدوست: معرفی جامع سیره عملی و رفتاری امام حسین(ع) از رسالت های روحانیون است

قم نيوز : معرفی جامع سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) از رسالت های شیعیان و روحانیون است در همین رابطه نباید تنها به بخشی از سیره ارائه اشاره به و بخشی دیگر اشاره نکرد.
معرفی جامع سیره عملی و رفتاری امام حسین(ع) از رسالت های روحانیون است
معرفی جامع سیره عملی و رفتاری امام حسین(ع) از رسالت های روحانیون است
به گزارش قم نیوز آیت الله علیدوست پیش از ظهر امروز در سالروز ولادت امام حسین(ع) که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد گفت: امام صادق(ع) در روایتی فرمود« منظور ازخورشید رسول خدا (ص) و منظور از ماه حضرت علی(ع) است».

عضو جامعه مدرسین با اشاره به وجه تشیبه خورشید و ماه به پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) گفت: خورشید و ماه مسئله جهانی، فرازمانی و جاودانه است. همین مسائل در ارتباط با پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بیان شده است. این دو بزرگوار هم جاودانه، جهانی وفرازمانی می باشند و برای همه شئون پیام دارند.

این استاد حوزه اظهار داشت: از اعتقادات شیعه این است که اهل بیت(ع) این ویژگیهای یعنی وجود دارد یعنی اهل بیت(ع) هم جهانی، فرازمانی و ... می باشند.  قرآن هم اشاره به شخصیت های جهانی و جاودانه کرده که از جمله آن اهل بیت(ع) و  امام علی و حسین(ع) است.

آیت الله علیدوست با اشاره به ویژگی شخصیت و سیره عملی امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) از جمله امامانی بوده که شخصیت اخلاقی و رفتاری و ...ایشان برای مردم مخفی مانده است و لازم است در این رابطه بحث های مختلفی ارائه شود.

عضو جامعه مدرسین افزود: حضرت سخنان زیادی در مورد مباحث اخلاقی و عبادی و برآورده کردن حاجات مردم ارائه کردند و مخاطب آن همه انسانها می باشند و تنها اختصاص به شیعیان ندارد.

این استاد حوزه اظهار داشت: حضرت در طول زندگی 57 ساله خود در همه مراحل به مسائل عبادی، اخلاقی و برآورده کردن حاجات مردم توجه داشت و عمل می کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان در توصیه به روحانیون افزود: امام حسین(ع) را باید جامع معرفی کرد. نباید تنها از قیام و دغدغه به حفظ دین گفت، بلکه باید به مسائل عبادی، اخلاقی و سیاسی حضرت اشاره کرد و طوری نباشد که بعضی ساحت های امام(ع) بربعضی ساحت ها سایه ایجاد کند. چون معتقدیم امام حسین(ع)، امام همه مردم دنیا است، تنها اختصاص به شیعیان ندارد.

آیت الله علیدوست گفت: معرفی جامع سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) از رسالت های شیعیان و روحانیون است در همین رابطه نباید تنها به بخشی از سیره ارائه اشاره به و بخشی دیگر اشاره نکرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfejde.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما