چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 76453
منبع : خبرگزاری تسنیم

«بینش و بصیرت» حضرت عباس (س) الگوی جامعه اسلامی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: یکی از خصوصیات حضرت عباس(ع) بینش و بصیرت ایشان است و با وجود اینکه بسیاری از بزرگان و اصحاب نزدیک اهل بیت(ع) در فتنه‌های آن زمان لغزیدند حضرت ابوالفضل(ع) لحظه‌ای نسبت به مواضع و رفتار امامان دوران خود تردید نکرد.
«بینش و بصیرت» حضرت عباس (س) الگوی جامعه اسلامی است
«بینش و بصیرت» حضرت عباس (س) الگوی جامعه اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ابوالقاسم حسنی با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت عباس(ع) اظهار داشت: اگر بخواهیم ویژگی‌های حضرت عباس(ع) را خلاصه کنیم سه موضوع مدنظر است که ادب حضرت عباس(ع) یکی از آنها است.

وی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) ادب را از مادرش به ارث برده است، افزود: همان گونه که حضرت ام‌البنین(س) به فرزندان حضرت زهرا(س) فرمود که هیچ وقت مرا فاطمه خطاب نکنید بلکه من کنیز فرزندان فاطمه(س) هستم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت ابوالفضل العباس(س) در طول عمر خود اگر چه فرزند امام معصوم بود هیچ گاه در کنار امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) عرض اندام نکرد بلکه همیشه در برابر آنها دو زانو و با احترام می‌نشست و به آنها برادر نمی‌گفت بلکه با عنوان مولای من خطاب می‌کرد.

 
حسنی تصریح کرد: یکی از خصوصیات حضرت عباس(ع) بینش و بصیرت ایشان است، با وجود اینکه بسیاری از بزرگان و اصحاب نزدیک اهل بیت(ع) در فتنه‌های آن زمان لغزیدند حضرت ابوالفضل(ع) لحظه‌ای نسبت به مواضع و رفتار امامان دوران خود تردید نکرد.
وی با اشاره به لزوم الگوگیری از حضرت ابوالفضل(ع) در زمینه ولایت‌مداری خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر حضرت عباس(ع) ولایت‌مداری ایشان است که همواره در برابر امامان دوران خود مطیع محض بود.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcexe8f.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما