پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 76518
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد :

جایگاه مسجد مقدس جمکران و مسجد سهله

قم نيوز : استاد حوزه علمیه خواهران گفت: مسجد مقدس جمکران به دستور مستقیم حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) ساخته‌شده اما در مسجد سهله فقط حضرت را در حال عبادت دیده‌اند و این نشان از جایگاه والای مسجد مقدس جمکران است.
جایگاه مسجد مقدس جمکران و مسجد سهله
جایگاه مسجد مقدس جمکران و مسجد سهله
به گزارش قم نیوز مجتهده گلگیری در نخستین مراسم غبارروبی مسجد مقام مسجد مقدس جمکران توسط بانوان با اشاره به اهمیت جایگاه  نظافت کنندگان  مساجد در اسلام اظهار داشت: خادمان همراه با اولیایی تراز اول مانند حضرت ابراهیم (علیه السلام) و حضرت اسماعیل (علیه السلام) به نظافت خانه خدا مشغول هستند.
 
وی آماده‌سازی مساجد برای معتکفین و پناه آوران به آن را یکی از واجبات بیان‌شده در قرآن خواند و افزود: تطهیر مسجد در اسلام حتی در مواردی به نماز نیز مقدم شده است که این نشان‌دهنده جایگاه حقیقی مساجد در اسلام است.
 
استاد جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با بیان وجوب تعمیر مساجد در قرآن تصریح کرد: در قرآن دستوری برای ساخت مسجد به مؤمنان داده نشده اما تعمیر مسجد واجب شده است زیرا  مسجد به معنای محل عبادت و نیایش با توجه به فطرت انسان که نیاز به پرستش دارند ساخته می‌شود.
 
وی ایستادگی و مقاومت را در همه مراحل زندگی مهم‌تر از شروع خواند و خاطرنشان کرد: نگهداری و پرشور نگه‌داشتن مسجد مهم‌تر از ساخت آن است زیرا خیلی از مردم بر اساس احساسات و فطرت خود مسجد را می‌سازند اما  آن را رها کرده و از آن نگهداری نمی‌کنند.
 
مجتهده گلگیری نگهداری مسجد را به حفظ ایمان تشبیه کرد و ادامه داد: خادمین مسجد باید به این اصل توجه کنند که حفظ ایمان از ایمان آوردن خیلی مهم‌تر است همان‌طور که  در ابتدای اسلام خیلی‌ها ایمان آوردند اما بعضی از آن‌ها ایمانشان مقطعی بود و با کفر و یا نفاق به اسلام ضربه زدند.
 
وی با تأکید دوباره بر حفظ ایمان و نگهداری از مساجد  تا رسیدن به نتیجه نهایی و ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در جذب مؤمنین، تمیزی و رایحه‌های معطر مساجد است که باید در ایجاد و حفظ آن کوشا باشیم.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بدانید کاری که شما با دستور خداوند و عشق حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) انجام می‌دهید شان بالایی داشته و چون در این کار تواضع وجود دارد خدا این جایگاه را دوست دارد زیرا با تمییز کردن مسجد اگر تکبری در وجود انسان باشد، پاک می‌شود.
 
وی با یادآوری تأکید امام خمینی (ره) بر پاسداری از لباس به پاسداران افزود: لباس خادمی ابتدا خدمت به خود است تا نفس خود را پاک‌کرده و خودسازی انجام شود و همچنین ریزه‌های تکبر از بین برود، زیرا اول مسجد وجود خود را باید پاک‌کنیم.
 
بانو گلگیری مسجد مقدس جمکران را از مسجد سهله مهم‌تر دانست و اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران  به دستور مستقیم حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) ساخته‌شده اما در مسجد سهله فقط  حضرت را در حال عبادت دیده‌اند و این نشان از جایگاه والای مسجد مقدس جمکران است.
 
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg7n9u.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما