شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 76567
منبع : خبرگزاری مهر
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه خبر داد؛

ارسال ۴۵۰مقاله به همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی

قم نيوز : عضو هیأت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: ۴۵۰ مقاله علمی از چهار قاره دنیا به ۹ زبان و از ۲۲ کشور به دبیرخانه همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» ارسال شد.
ارسال ۴۵۰مقاله به همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی
ارسال ۴۵۰مقاله به همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز سید مهدی طاهری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بین المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران در روز ۲۶ فروردین‌ماه سال جاری خبر داد و طی سخنانی اظهار کرد: جامعه المصطفی العالمیه به عنوان مرکز تخصصی علوم انسانی با رویکرد اسلامی، به دنبال ایجاد مرجعیت علمی در زمینه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: معاونت پژوهش این مرکز نیز به دنبال تحقق اهدافی همچون تربیت پژوهشگر، تهیه و تدوین متون مورد نیاز گروه‌های علمی در بحث علوم انسانی و تبدیل جامعه المصطفی به مرکزی برای تبادل افکار و تضارب آرا در خصوص اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی است.

دبیر علمی همایش بین المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» با اشاره به آثار انقلاب اسلامی در منطقه بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با رویکرد معنویت و احیا دین و دین گرایی، توانست گفتمان دینی در ایران را تغییر دهد و همچنین تحولات و دگرگونی‌های عظیمی در نظام بین الملل ایجاد کند.

وی افزود: این دگرگونی و تحولات حاکی از ورود جهان به دوره‌ای متفاوت از ادوار گذشته و عصری با ویژگی‌های ممتاز دینی و معنوی بود.

طاهری با اشاره به پشت سر گذاشتن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: در این راستا مجتمع آموزش عالی علوم انسانی نسبت به بستر سازی برای برگزاری همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» اقدام کرد.

وی از دریافت مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای برگزاری «همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» در دی ماه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: اردوی این همایش با مشارکت ۲۸ مرکز داخلی و خارجی در کشورهای لبنان ترکیه، پاکستان، عراق، افغانستان، تایلند، غنا، سریلانکا، ساحل عاج ماداگاسکار، کومور، کنگو دمکراتیک، کامرون و نیجر، به ۹ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو برگزار شد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه به وجه تمایز این همایش با دیگر همایش‌ها اشاره کرد و گفت: در برگزاری این همایش با همکاری مراکز داخل و خارج کشور با ۲۰ نفر از شخصیت‌های علمی ۱۷ کشور جهان در خصوص آثار علمی- فرهنگی انقلاب اسلامی ایران و تأثیر اندیشه‌های امام و رهبری و نقش المصطفی در ترویج انقلاب از کشورهای آرژانتین، ترکیه، لبنان، ساحل عاج، هندوستان، تونس، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، ماداگاسکار، میانمار، چاد، بنگلادش، مالی، تایلند، تاجیکستان، پاکستان و سریلانکا مصاحبه شد که متن آن در کتاب ویژه نامه همایش به چاپ رسیده است.

وی اضافه کرد: به منظور اطلاع رسانی این همایش به محققان داخل و خارج کشور، از سوی دبیر خانه نسبت به ایجاد گروهی در فضای مجازی با حضور اساتید و محققان اقدام شد که در این راستا در سال ۲۳ هزار پیامک به محققان و پژوهشگران و تهیه ۱۰۳ هزار ایمیل از سراسر دنیا ارسال شد.

طاهری بیان کرد: در مدت دو ماه ۴۵۰ مقاله علمی از چهار قاره دنیا به ۹ زبان و از ۲۲ کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

وی افزود: پس از ثبت و ارزیابی این مقالات در نهایت ۹ مقاله برتر برای ارائه در سه کمیسیون تخصصی (آثار علمی انقلاب اسلامی، آثار فرهنگی انقلاب اسلامی و چالش‌ها - راهکارها) انتخاب شد که تمام چکیده مقالات مذکور نیز در این کتاب به چاپ رسید.

بیشتر مهمانان همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران غیرایرانی هستند

دبیر اجرایی همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران نیز با تأکید بر اینکه تمامی کسانی که مقاله برای این همایش ارسال کرده بودند، دعوت شده‌اند، تصریح کرد: امشب نخستین گروه از مهمانان این همایش وارد قم می‌شوند.

حجت الاسلام مصطفی نوبخت اضافه کرد: برای برگزاری این همایش با نهادهای ذیربط رایزنی صورت گرفته و با توجه به اینکه بیشتر مهمانان همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران غیرایرانی هستند، ملاحظات امنیتی آنان نیز انجام شده است.

دبیر اجرایی همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران مهمانان ویژه این همایش را آیت الله اعرافی و حجت الاسلام عباسی ذکر کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdca0mn0.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما