چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 7720
استاندار قم تاکید کرد:

بسیج دستگاه های اجرایی برای برگزاری باشكوه كنگره عظیم مهدوی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم بر ضرورت بكارگیری همه ظرفیت ها و توانمندی های دستگاههای اجرایی برای برپایی هرچه باشكوه تر كنگره عظیم مهدوی در شب و روز نیمه شعبان در مسجد جمكران تأكید كرد.
بسیج دستگاه های اجرایی برای برگزاری باشكوه كنگره عظیم مهدوی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور سه شنبه شب در جلسه ستاد برگزاری جشن های نیمه شعبان در دفتر تولیت مسجد مقدس جمكران گفت: دستگاه های اجرایی استان برای برپایی جشن های نیمه شعبان و پذیرایی شایسته از دلدادگان حضرت ولیعصر(عج) همواره بسیار فراتر از وظایف اداری و عاشقانه برنامه ریزی و اقدام می كنند.

وی با بیان اینكه مسجد جمكران و آنچه بنام حضرت ولیعصر(عج) است، متعلق به همه جهان و همه بشریت است، خاطرنشان كرد: نگاه و رویكرد مسوولان در برنامه ریزی ها و در تخصیص اعتبارات به مسجد جمكران باید در سطح بین المللی بوده و همگان به خوبی در جهت جبران كمبودهای مسجد گام بردارند.

وی بر ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی با توجه به حضور خیل عظیم زائران در ایام نیمه شعبان تأكید كرد و گفت: هدف از اجتماع عظیم زائران در مسجد جمكران، بهره مندی فرهنگی و معنوی از این فضای نورانی است، از این رو باید تهیه و توزیع بسته های فرهنگی متناسب با ظرفیت زائران در اولویت برنامه ها قرار داشته باشد.

موسی پور در بخش دیگری از سخنان خود اطلاع رسانی از برنامه ها، اقدامات و خدمات ارایه شده در ایام نیمه شعبان به ویژه در مسجد جمكران را بسیار مهم دانست و گفت: زائران باید به خوبی از مسیرهای تردد، پاركینگ ها و پاركسوارها و مراكز خدماتی و بهداشتی آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینكه نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع رسانی و فضاسازی در ایام نیمه شعبان بسیار پررنگ است، خاطرنشان كرد: رسانه ملی باید ساخت برنامه های مستند و بخش های خبری را در این ایام در اولویت قرار داده و حضور گسترده زائران در مسجد جمكران را به خوبی به تصویر بكشد.

استاندار قم با اشاره به برنامه ریزی ها و اقدامات انجام گرفته در كمیته حمل و نقل و ترافیك گفت: اقدامات مناسبی برای روان سازی ترافیك، تسهیل در عبور و مرور و پارك خودروهای سواری و اتوبوس ها و اختصاص وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی زائران در ایام نیمه شعبان انجام گرفته است.

وی در پایان تصریح كرد: برای رفاه حال زائران و ارایه خدمات شایسته و مناسب به عاشقان حضرت ولیعصر(عج) در ایام نیمه شعبان، پیش بینی های لازم برای توزیع گسترده اقلام مورد نیاز به ویژه آب و نان بهداشتی صورت گرفته و نظارت جدی و مستمر بر قیمت اقلام و بهداشتی بودن آنها انجام می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.inqt23nqvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما