پنجشنبه ۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 7758

تخصیص 50 درصد تسهیلات بانکی به امور تولیدی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: قرار است ۵۰ درصد از تسهیلات بانکی به سمت امور تولیدی سوق داده شود که در این زمینه بانک‌ها موظف به همکاری هستند.
تخصیص 50 درصد تسهیلات بانکی به امور تولیدی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه استان قم که غروب چهارشنبه در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد گفت: بانک ها باید تمام ظرفیت خود را برای پشتیبانی از صنعت و تولید در سطح استان به کار گیرند که اکنون اینگونه نیست.

وی افزود: نباید تسهیلات بانکی به امور خدماتی و اموری که برای استان منفعتی ندارد اختصاص یابند.

تخصیص ۵۰ درصد تسهیلات بانکی به امور تولیدی
استاندار قم اظهار داشت: قرار است ۵۰ درصد از تسهیلات بانکی به سمت امور تولیدی سوق داده شود که در این زمینه بانک‌ها موظف به همکاری هستند.

وی، وظیفه اصحاب صنعت و تولید و مدیران را در سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی سنگین دانست و گفت: قطعاً کارنامه تک تک این اعضا بررسی خواهد شد که در قبال این نامگذاری چه اقداماتی انجام داده‌اند.

حجت الاسلام موسی‌پور با اشاره به ایجاد کارگروه‌های توسعه بخش کشاورزی و تسهیل امور تولید و بررسی مشکلات صنعتی استان و تصمیمات گرفته شده در این بخش‌ها افزود: آنچه مورد انتظار است بسیارفراتر از آن چیزی است که تا کنون شاهد بوده‌ایم.

وی بیان داشت: کارگروه توسعه کشاورزی فرصت بسیار ارزشمندی را برای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی در اختیار استان قرار داده است که تسهیلات ارزان قیمت از جمله آنهاست و محدودیتی هم برای آنها وجود ندارد به طوری که تا کنون هر پروژه‌ای که ارائه شده و توجیه داشته تصویب شده است و تسهیلات خود را دریافت کرده و کار را شروع کرده‌اند.

استاندار قم افزود: باید اصحاب تولید از این فرصت استفاده کنند و با همکاری مدیران مربوطه خلأهایی که در این بخش وجود دارد را به سرعت پر کنند.

وی در ادامه به تصمیمات مهمی که در کارگروه تسهیل امور تولید و بررسی مشکلات صنعت گرفته شده اشاره کرد و گفت: در این کارگروه بر شناسایی واحد هایی که با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند و یا تعطیل اند تاکید شد به طوریکه اگر این واحد ها توان فعال سازی را داشتند به چرخه تولید برگردانده شوند و اگر ظرفیت کامل ندارند تکمیل ظرفیت شوند.

تاکید بر معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان قم
موسی پور تاکید کرد: برای تولیداتی که در استان داریم نباید به هیچ عنوان اجازه دهیم از خارج استان یا خارج کشور محصولاتی وارد شود و آنچه که در استان تولید می شود اولویت برای خرید داشته باشند و این برنامه حتماً باید اجرایی شود.

وی نکته مهم دیگر برای حمایت از تولیدات داخلی استان را بیان و معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان عنوان کرد و گفت: بسیاری نمی‌دانند چه محصولاتی در داخل استان قم تولید می‌شود که برگزاری نمایشگاه‌های محصولات تولیدی و همچنین بروشورهایی که محصولات تولیدی استان را به طور کامل معرفی کنند در این زمینه مفید خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.wayct1ayvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما