چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 77218
منبع : خبرگزاری فارس

عظمت سیل همراهی و جهاد همبستگی قوی‌تر از سیلاب‌ها بود

قم نيوز : رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: عظمت سیل همراهی و جهاد همبستگی قوی‌تر از سیلاب‌ها بود و منشأ این همبستگی جهادی، تعاون و اهتمام به امور یکدیگر دینی و توحیدی است.
عظمت سیل همراهی و جهاد همبستگی قوی‌تر از سیلاب‌ها بود
عظمت سیل همراهی و جهاد همبستگی قوی‌تر از سیلاب‌ها بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز با اشاره به طرح جهاد همبستگی ملی اظهار کرد: این طرح پیش از آنکه وابسته به آداب و رسوم و جغرافیا باشد؛ یک توصیه و دستور دینی محسوب می‌شود. یعنی آیات و روایات زیادی وجود دارد که بحث تعاون، همکاری و همراهی در آنها مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد همبستگی ملی امر دینی است و مرزی، جغرافیایی و منطقه‌ای و قومیتی نیست و کار نیک و تقوا محسوب می‌شود و محور تعاون را مشخص می‌کند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه بر اساس سخن معصومان(ع) کسی که شب را به صبح برساند ولی اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد مسلمان نیست گفت: همکاری، همراهی و همدلی از محور دینی و توحیدی برخوردار است و برخی اوقات این توصیه‌ها حالت غیرعادی و بحرانی دارد و تعاون و اهتمام به امور مسلمین از حالت فردی و شخصی به حالت جمعی و اجتماعی در می‌آید.

وی با اشاره به تفاوت سیل با زلزله گفت: پس از زلزله امکان اسکان در مکان‌هایی وجود دارد ولی سیل هیچ مکان خشکی باقی نمی‌گذارد و تمام وسایل خانه، کشاورزی، درختان و باغات با خاک یکسان می‌شود بنابراین یک بحران اجتماعی است البته خدا را شاکریم که مردم از این امتحالات سرافراز خارج شدند.

حجت‌الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: همزمان با سیل همدلی و همراهی آغاز شد و عظمت سیل همراهی و جهاد همبستگی قوی‌تر از سیل آب‌ها بود و منشأ این همبستگی جهادی، تعاون و اهتمام به امور یکدیگر دینی و توحیدی است.

وی با اشاره به آیه «واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» گفت: منشأ یکپارچگی و وحدت در همدلی و همکاری به توحید برمی‌گردد که امر فطری و خدایی است و اگر توحید نباشد انسان‌ها گرفتار خودخواهی و منیت می‌شوند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی یادآور شد: با تمام شدن سیل آهنگ و کار همبستگی شروع می‌شود. پس از سیل خانه‌ها و مدارس نیازمند بازسازی هستند ولی باید در نظر داشت این کار از عهده یک اداره، ستاد بحران و دولت برنمی‌آید و همه مردم باید در جهاد همبستگی مشارکت کنند و در فرصت تابستان به طرح‌های سیل سر و سامان دهند.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcevw8f.jh8fzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما