چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : 77230
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهید مطهری نقش مهمی در فرهنگ و تمدن داشت

قم نيوز : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شهید مطهری نقش مهمی در فرهنگ و تمدن داشت گفت: نسل طلبگی ایشان دوره خاص بود و مانند ایشان نداریم در آثار شهید مطهری به درستی این رویکرد پیدا است و ایشان حسنه‌ای از حسنات امام خمینی(ره) است.
شهید مطهری نقش مهمی در فرهنگ و تمدن داشت
شهید مطهری نقش مهمی در فرهنگ و تمدن داشت
به گزارش قم نیوز حجت‌‌الاسلام حمید پارسانیا ظهر امروز در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری که با موضوع «شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی» که در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد اظهار داشت: شهید مطهری تنها نقش تمدنی نداشت بلکه به کار خودش توجه و جهت‌گیری تمدنی داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری با همه توانایی و جامعیت، خود فرهنگ و تمدن شد، افزود: تحقق فرهنگ دارای فرایند است که ناظر به شرایط و ظرفیت‌ها است ولی شهید به تنهایی دارای همه ظرفیت‌های ناظر به فرهنگ بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید مطهری افزود: این شهید دارای نگاه چند بعُدی بود و همه کار و فعالیت شهید نشان می‌دهد که می‌شود همه مسائل فرهنگ و مسائل مرتبط را در یک جا در ایشان دید.

پارسانیا با بیان اینکه شهید مطهری نقش مهمی در فرهنگ و تمدن داشت، گفت: نسل طلبگی ایشان دوره خاص بود و مانند ایشان نداریم و در زمانی پا به عرصه وجود گذاشت که کسی به حوزه وارد نمی‌شد ولی ایشان وارد حوزه شد و با همت به کارش ادامه داد و از اساتید قوی بهره برد.

وی با بیان اینکه جامعه و فرهنگ محصول جهادها و اجتهادهای انسانی است، تصریح کرد: هر پدیده ای متشکل از عناصر و ارزش‌هایی است، تمدن با فرهنگ و جامعه مفاهیم نزدیک است و به نظر می‌رسد تمدن، سطح به بلوغ رسیده از فرهنگ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر در جامعه معرفت، اقتصاد و فرهنگ نباشد، همه چیز از بین می‌رود، افزود: در آثار شهید مطهری به درستی این رویکرد پیدا است و ایشان حسنه ای از حسنات امام خمینی (ره) است.

پارسانیا عنوان کرد: در آثار شهید مطهری مقوله فرهنگ و تمدن به خوبی دیده می‌شود و معتقد بود که اسلام دارای نگاه تمدنی است از مفهوم اسلام به خوبی دفاع می‌کند و نظریه تمدنی می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری کتاب داستان راستان برای کودکان، اصول روش رئالیسم برای مقابله با جبهه عظیم فلسفی رقیب را شرح می‌کند و هم اسفار تدریس می‌کند، با گروهای سیاسی ارتباط برقرار کرد و خطابه سیاسی داشت و همه هستی‌اش را در خدمت رهبری یعنی امام راحل قرار داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuray.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما