?>?> استمرار راه شهدا مهم ترین وظیفه همه اقشار جامعه است | قم نیوز
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 78007
منبع : خبرگزاری فارس

استمرار راه شهدا مهم ترین وظیفه همه اقشار جامعه است

قم نيوز : استاندار قم گفت: ترویج فرهنگ شهادت و استمرار راه شهدا مهم ترین وظیفه همه اقشار جامعه است چرا که شهدا فرا زمان و فرا مکان هستند.
استمرار راه شهدا مهم ترین وظیفه همه اقشار جامعه است
استمرار راه شهدا مهم ترین وظیفه همه اقشار جامعه است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان قم که ظهر امروز در سالن امام جواد (ع)  استانداری برگزار شد یادآور شد: برگزاری این گونه جلسه ها ذره و گام کوچکی در مقابل فداکاری های دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: باید در عمل نشان دهیم که قدردان این قشر گرانقدر هستیم، مسئولین همواره باید عامل باشند و اقدام عملی کنند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: هر چقدر از زمان آزادسازی خرمشهر فاصله می گیریم عظمت این کار بیشتر جلوه گر می شود چرا که نقطه عطفی است در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس که یک غرور ملی و دینی را در مردم کشور ایجاد کرده است.

سرمست تصریح کرد: بعد از چندین قرن که همواره کشور مورد تاخت و تاز قرار گرفته و موجب از دست رفتن سرزمین و کیان شده بود، ایثارگری ها و حماسه سوم خرداد سبب شد که به مرزهای ملی و دینی خود برگردیم.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ ایثارگری در دیگر کشورها اظهار داشت: در فرهنگ ملل غرور، حیثیت ملی، ایثارگری و شهادت طلبی به عنوان یک فرهنگ حیاتی و استراتژیک شناخته می شود، همه ما موظف هستیم که این نقاط عطف تاریخی را زنده نگه داریم و افرادی که در آن زمان از کشور دفاع کردند و همچنین بازماندگان آنها را مورد تقدیر قرار دهیم ما مسئولین وامدار تمام شهدا هستیم.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: نباید به خاطر اینکه ایثارگران بخواهند از حقوق صنفی خود دفاع کنند اهداف تشکیل این شورا تقلیل و تنزل پیدا کند.

سرمست تصریح کرد: مسئولین مربوط به امور ایثارگران هر اداره وظیفه دارند پیگیر کارهای ایثارگران باشند تا افراد شخصاً دنبال مطالبات خود نباشند.

وی مهم ترین وظیفه همه اقشار جامعه را ترویج فرهنگ شهادت و استمرار راه شهدا عنوان کرد و گفت: جایگاه شهدا یک جایگاه تاریخی است و دارای مکان و زمان خاصی نیست بلکه شهدا فرازمان و فرامکان هستند

استاندار قم در پایان توصیه کرد: ما برای توسعه، دوام و حیات سیاسی کشور به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم در این راه ممکن است نیاز به آموزش و معارف نیز داشته باشیم که باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbzgbz.rhbwgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما