سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 78176
منبع : خبرگزاری تسنیم

حفظ اشتغال موجود اولویت اصلی استان قم است

قم نيوز : استاندار قم گفت: اولویت اصلی استان در شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تثبیت اشتغال و در مرتبه دوم تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال است.
حفظ اشتغال موجود اولویت اصلی استان قم است
حفظ اشتغال موجود اولویت اصلی استان قم است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات دفتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد، اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان استفاده به‌جایی شود.

وی افزود: باید تمام قوانین و مزیت‌هایی که به مناطق ویژه اقتصادی در قانون پیش‌بینی‌ شده در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اجرا شده و طوری نشود که با عدم پیگیری‌ها بخشی از حقوق سرمایه‌گذاران در این منطقه از بین برود.

استاندار قم تأکید کرد: کوره‌های زباله‌سوز صنعتی در صورتی می‌تواند در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان استقرار پیدا کند که بخش عمده‌ای واحدهای صنعتی با احداث آن موافق بوده و از نظر اقتصادی نیز توجیه‌پذیر باشد.

سرمست همچنین با اشاره به وضعیت بلاتکلیف استقرار واحدهای هیدروکربنی در قم بیان کرد: سال 95 نسبت به وضعیت عدم استقرار واحدهای هیدروکربنی کارشناسی‌های لازم صورت نگرفته و علاوه بر آن در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مصوب نشده است.

وی ادامه داد: وضعیت نهایی استقرار واحدهای هیدروکربنی باید در کارگروه آمایش استان بررسی و بعدازآن برای تعیین تکلیف نهایی در شورای برنامه‌ریزی استان بررسی شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای درزمینهٔ تولید و صنعت داشته که استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های آن مستلزم از بین بردن موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان است.

سرمست تأکید کرد: واقعیت این است که ظرفیت واقعی اشتغال و تولید موجود در منطقه ویژه اقتصادی بیشتری از چیزی بوده که امروز از آن مورداستفاده قرار می‌گیرد، بااتصال راه‌آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان زمینه استفاده‌های اصولی و بیشتر از این منطقه مهیا خواهد شد.

استاندار قم با اشاره به‌ضرورت تسریع در طرح‌های توسعه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان عنوان کرد: تا هفته دولت باید چند واحد عمده صنعتی در این منطقه به بهره‌برداری رسیده و عملیات عمرانی چند واحد بزرگ و عمده تولیدی نیز آغاز شود.

وی ادامه داد: آبان ماه امسال همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم برگزار می‌شود، در این همایش استان حساب ویژه‌ای بر ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای پویایی و رونق تولید بازکرده است.

سرمست تصریح کرد: اولویت اصلی استان در شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تثبیت اشتغال و در مرتبه دوم تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqzay.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما