چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : 78220
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور:

فرهنگ‌سازی و بسترسازی امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای اصلی ستاد است

قم نيوز : قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور گفت: فرهنگ‌سازی و بسترسازی امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای اصلی ستاد است.
فرهنگ‌سازی و بسترسازی امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای اصلی ستاد است
فرهنگ‌سازی و بسترسازی امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای اصلی ستاد است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ روح‌الله میرزایی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران بابیان این‌که امربه‌معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش‌شده است، اظهار داشت: در دوره مدیریت  حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به دنبال احیای این فریضه‌ای الهی هستیم و از روش‌های جدید برای امربه‌معروف و نهی از منکر بهره‌گیری می‌شود.

وی به رویکردهای ستاد در دوره جدید اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اصلی‌ترین رویکردهای ستاد این بود که نام امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم.

حجت‌الاسلام‌ میرزایی ادامه داد: درواقع فرهنگ‌سازی و بسترسازی امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای اصلی ستاد است.

وی به نگاه‌های غلط موجود در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه نگاه مردم و جامعه به ستاد به این نحو است که گویی خود مدیران ستاد در خط مقدم و کف جامعه برای امربه‌معروف و نهی از منکر باید حضور یابند که باید این نگاه را اصلاح کنیم و مجبور هستیم که برای احیای این به دنبال مصداق‌ها برویم.

حجت‌الاسلام‌ میرزایی ابراز داشت: برای رسیدن به این مهم نیازمند حضور ستاد در فضای مجازی هستیم و برای این مهم معاونت رسانه در ستاد ایجاد شد.

وی بابیان این‌که ستاد در زمینه‌های مختلف که حق ناهی از منکر تضییع‌شده واردشده است، تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال در قضیه‌ای نماینده سراوان که به کارمند گمرک توهین شد با ورود ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر از حق کارمند دفاع کردیم و اجازه ندادیم حق این شخص که از یک منکر جلوگیری کرده بود، ضایع شود.

حجت‌الاسلام‌ میرزایی به فرمایشات مقام معظم رهبری در یک سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: ایشان سال گذشته در دیدار با دانشجویان فرمودند لشگر مطالبه گری راه بیندازید، علاوه بر این امسال در سخنرانی خودشان در حرم امام مطهر امام رضا (ع) فرمودند آتش به اختیار نه در مسائل فرهنگی بلکه در تمامی مشکلات مردم تا حل مسئله در کنار مردم باشید.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم لشگر مطالبه گری داشته باشیم نیاز به دسته‌بندی و ساختار سازی داریم به همین منظور اداره تشکل سازی و جامعه سازی را برای این مهم ایجاد کردیم.

حجت‌الاسلام‌ میرزایی ادامه داد: در سال‌های اخیر در زمینه‌ای 2030 وارد شدیم و در این میان محتوا و کتاب‌های مناسبی را آماده کرده‌ایم تا در جامعه عرضه شود.

وی کشور به روش مورد تأیید این ستاد برای نهی از منکر گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید نهی از منکر کنند و بروند و آموزش‌های لازم را در این زمینه برای آمران به معروف و ناهیان از منکر داده می‌شود.

قائم‌مقام ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مأموریت‌های ما، حل مسئله مردم است و برای این مهم به‌صورت میدانی وارد عمل شدیم و مشکلات مردم در هر صنف و شهری را بررسی کرده و با اعمال راه‌حل‌های درست توانستیم در عمل موفق شویم.

وی از راه‌اندازی بزرگ‌ترین اپلیکیشن نظارتی در کشور خبر داد و گفت: این اپلیکیشن برای عموم مردم در تمامی مکان‌ها از قبیل ادارات و اماکن عمومی و مغازه‌ها قابل‌استفاده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciuray.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما