پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 78222
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیر کل زندان های قم:

آمار بازگشت زندانیان قم به ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است

قم نيوز : مدیرکل زندان های قم، گفت: آمار بازگشت زندانیان این استان از ۳۸ درصد در سال ۹۵ به ۱۴.۵ درصد در سال ۹۸ کاهش یافته و این ناشی از تلاش جهادی مدیران قضایی استان است.
آمار بازگشت زندانیان قم به ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است
آمار بازگشت زندانیان قم به ۱۴.۵ درصد کاهش یافته است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین سید علی تهامی، در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضائی قم با رئیس قوه قضائیه در مجتمع آموزش روحانیون و قضات معصومیه این استان، با بیان اینکه بر اساس مقایسه صورت گرفته میان ۲۵ کشور آمریکایی، اروپایی و آسیایی، ۵۰ درصد از زندانیان بازگشت مجدد به زندان دارند، افزود: آمار بازگشتی زندانیان در استان قم برای محکومانی که ۶ ماه اقامت در ندامتگاه‌های این استان را داشته اند به ۱۴.۴۴ درصد کاهش یافته که این آمار در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار بهتر است.

وی با بیان اینکه در ۲۲۳ کشور جهان ۱۱ میلیون زندانی وجود دارد گفت: بیشترین زندانیان با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن متعلق به آمریکا و کمترین زندانی نیز متعلق به کشوری با ۳ زندانی است.

وی کمبود منابع مالی و انسانی را ام الفساد دانست و گفت: در استان قم حدود ۷ درصد سرانه درآمد ملی هزینه زندانی شده ضمن اینکه از هر ۳۳ نفر زندانی یک نیرو را در قم به خود اختصاص داده است.

تهامی با اشاره به بی مهری‌های صورت گرفته برای بهبود و برطرف کردن کمبودهای موجود در زمینه ندامتگاه‌های کشور گفت: با وجود کمبود امکانات، دستگاه قضائی با داشتن سرمایه انسانی و مدیریت جهادی می‌تواند بر این مشکلات و کمبودها فائق آمده و نسبت به بهبود وضعیت دستگاه قضائی اقدام جدی کرد.

وی تلاش برای رفع مشکل اشتغال زندانی را از جمله اولویت برنامه‌های مهم در توانمندسازی زندانیان دانست و گفت: میزان اشتغال ندامتگاه‌های قم از ۲۹۰ شغل در سال ۹۵ به ۶۵۰ تن افزایش یافته است و تا پایان امسال این آمار به یک هزار تن افزایش می‌یابد.

مدیرکل زندان‌های قم، ادامه داد: توجه به اشتغال زندانیان و مددجویان ندامتگاه‌ها، علاوه بر کمک به تولید و اشتغال، کاهش تکرار جرم، کاهش بازگشت مجدد به زندان‌ها، صرفه جویی در بیت المال و کاهش آسیب‌ها و مشکلات خانواده مددجویان را در پی دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcauun0.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما