پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 78227
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس سازمان زندان‌های قم:

۶۵۰ زندانی در قم درآمد کسب می‌کنند

قم نيوز : رئیس سازمان زندانهای استان قم گفت: در حال حاضر ۶۵۰ زندانی در قم توانستند با اشتغالزایی که صورت گرفته به کسب درآمد برسند که این تعداد تا پایان سال به هزار نفر می‌رسد.
۶۵۰ زندانی در قم درآمد کسب می‌کنند
۶۵۰ زندانی در قم درآمد کسب می‌کنند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید علی تهامی در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قم با رئیس قوه قضائیه که شامگاه چهارشنبه در مرکز آموزش قوه قضائیه در قم برگزار شد،  با بیان اینکه در ۲۲۳ کشور جهان ۱۱ میلیون زندانی دارد، اظهار کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این زندانیان مربوط به آمریکاست و کمترین آنها مربوط به کشوری است که تنها ۳ نفر در آن زندانی هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات در اداره زندان‌ها مربوط به مسائل مالی است، تصریح کرد: در استان قم حدود ۷ درصد سرانه درآمد ملی هزینه زندانیان می‌شود و همچنین از هر ۳۳ نفر زندانی یک نیرو را در قم به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان زندان‌های استان قم گفت: آمار بازگشت زندانیان به صورت مجدد به زندان در سال ۹۵ به صورت رسمی ۳۸ درصد اعلام شد که این رقم در حال حاضر با کمک‌ها و مساعدت‌های مقامات قضایی به ۱۴ و نیم درصد رسیده است.

وی افزود: گرچه آمارهای موجود با استانداردهای جهانی فاصله دارد اما با وجود کمیت نیرو و منابع انسانی ما با نیروهای کاربلد و توانمند داریم و همچنین سرمایه اجتماعی بالا و مدیریت جهادی ما موجب می‌شود که نسبت به تمام دنیا متمایز باشیم.

حجت الاسلام تهامی ادامه داد: برای جبران مشکلات مالی باید با مدیریت جهادی و با برنامه ریزی کامل به نقطه مطلوب برسیم.

وی افزود: راهکارهای شرعی و قانونی برای حل این مشکلات وجود دارد و باید باور کنیم ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که با استفاده از نیروهای انسانی قابل حل است اگر اشتغال زندانیان را بتوانیم در زندان فراهم کنیم.

رئیس سازمان زندان‌های استان قم اضافه کرد: در سال ۹۵ تعداد ۲۵۰ زندانی را اشتغالزایی کردیم و در حال حاضر ۶۵۰ زندانی به درآمد زایی رسیدند و تلاش می‌کنیم این شمار تا پایان سال به هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه ثمرات خوبی در امر کمک به تولید داخلی و رفع معیشت داخلی وجود دارد، تصریح کرد: کاهش آسیب‌های درون زندان، کاهش بازگشت مجدد به زندان‌ها و صرفه جویی در بیت المال از دیگر مزایای اشتغال زایی در زندان است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfe0de.w6dc0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما