پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 78228
منبع : خبرگزاری مهر
قاضی دیوان عالی کشور:

مهمترین مطالبه مردم برخورد با کلاه‌برداران و دانه درشت‌ها است

قم نيوز : یکی از قضات دیوان عالی کشور گفت: مردم از قوه قضائیه انتظار دارند جلوی کلاه برداران و دانه درشت‌ها گرفته شود و با آنان برخورد جدی صورت بگیرد.
مهمترین مطالبه مردم برخورد با کلاه‌برداران و دانه درشت‌ها است
مهمترین مطالبه مردم برخورد با کلاه‌برداران و دانه درشت‌ها است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام جعفر الهی در دیدار تعدادی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قم با رئیس قوه قضائیه که در مجتمع آموزشی قوه قضائیه در قم برگزار شد، اظهار کرد: قضاوت از برنامه‌های مهمی است که خداوند آن را در اختیار افراد فرهیخته‌ای قرار داده است اما قضات در درجه بندی‌های متفاوتی هستند که در این راستا می‌شود به قضات عالی رتبه‌ای مانند حضرت علی (ع) اشاره کرد.

وی بیان کرد: قاضی نزد حضرت حق دارای مرتبه بالایی است تا جایی که در احادیث آمده است بهترین مردمان قضاتی هستند که عدالت را بین مردم جامعه برقرار و به مردم خدمت می‌کند.

این قاضی دیوان عالی کشور اضافه کرد: در روایات آمده که خداوند قاضی را تنها نمی‌گذارد مگر اینکه از خط عدالت منحرف شود و حضرت علی (ع) نیز می‌فرماید: دست خداوند روی سر قاضی است و رحمت را به او می‌دهد.

حجت‌الاسلام الهی با تأکید بر اینکه قرآن برای یادآوری آنچه که انسان فراموش کرده به پیامبر نازل شده است، تصریح کرد: پیامبر (ص) اگر قرآن را تعلیم می‌دهد برای یادآوری آنچه است که در باطن او ذاتی وجود دارد.

وی با قیاس وضعیت حساس قوه قضائیه در زمان تصدی شهید آیت الله بهشتی (ره) و زمان کنونی گفت: قوه قضائیه در زمان شهید بهشتی به دلیل مشکلات سیاسی کشور در شرایط بسیار حساسی قرار داشت و اکنون نیز قوه قضائیه به دلیل مشکلات اقتصادی که کشور با آن دست به گریبان است در موقعیتی حساسی قرار دارد و در این راستا باید درایتی هوشمندانه صورت بگیرد تا در مقابل دانه درشت‌ها قاطعانه برخورد شود.

این قاضی بلند پایه استان قم ادامه داد: در روزگاری به سر می‌بریم که فقر دست در گلوی مردم فشار می‌دهد و در این راستا تحمل درد و رنج فقر برای مردم بسیار سنگین است و نباید اجازه دهیم کلاه برداران و دانه درشت‌ها سرمایه اندکشان را به غارت ببرند و دردهای دیگری بر مجموعه دردهایشان بیافزاید.

حجت‌الاسلام الهی اضافه کرد: مردم از دستگاه قوه قضائیه انتظار دارند که کلاه برداران و دانه درشت‌ها دستگیر و محاکمه شوند و حکم صریح و سریع اجرا شود.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند شفاف سازی صورت بگیرد که آیا اموالشان و آنچه که از خزانه بیت المال غارت شده بود بازگشت یا خیر؟

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcg7x9u.ak97x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما