يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۳۵
کد مطلب : 78327
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله سبحانی: زیارت اهل قبور باعث خودسازی در انسان می‌شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه زیارت اهل قبور انسان را به یاد آخرت و معاد می‌اندازد، گفت: بنابرین انسان برای خودسازی به زیارت قبور بپردازد.
زیارت اهل قبور باعث خودسازی در انسان می‌شود
زیارت اهل قبور باعث خودسازی در انسان می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر شنبه در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، بیان کرد: یاد آخرت و قیامت انسان را از ارتکاب گناهان، مادی گرایی و دنیاپرستی باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه رد احادیث به معنای بی‌احترامی به مقام اولیا نیست، افزود: بر اساس نظر بزرگان دین هر روایتی که با کتاب الهی، سنت و سیره نبوی همخوانی ندارد را رد می کنیم که این مسئله به دلیل علاقه ما به اسلام، پیامبر (ص) و ائمه (ع) است.

این استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: ادله وهابیون در خصوص زیارت اهل قبور را رد می‌کنیم البته برخی از وهابیون معتدل زیارت قبر را شرک نمی‌دانند بلکه رأی به استحباب می‌دهند ولی تندروهای وهابی باید در مقابل این آیه که به روشنی بر مسئله استحباب زیارت قبور اشاره می‌کند ادله قوی داشته باشند که قطعاً ندارند.

وی گفت: بر اساس آیات قرآن زیارت قبور در سیره پیامبر (ص) و همچنین در دین اسلام مستحب است.

آیت الله سبحانی عنوان کرد: احادیث بسیاری در خصوص اهمیت زیارت اهل قبور آمده است که به روایتی که آمده است زیارت قبر، انسان را به یاد آخرت می‌اندازد و حالت زهد به انسان دست می‌دهد، اشاره کرد.

وی گفت: زیارت قبور انسان را به یاد آخرت و معاد می اندازد بنابراین باید این امر مورد توجه قرار گیرد و انسان برای خودسازی به زیارت قبور بپردازد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انسان با زیارت اهل قبور متذکر می‌شود، افزود: با زیارت اهل قبور خوی مادی گرایی و دنیاپرستی در وجود انسان از بین می رود و انسان می بیند که در نهایت منزلش همین قبر است.

وی ادامه داد: زیارت اهل قبور به انسان نشان می‌دهد که انسان با وجود ثروت و قدرت باز هم می میرد و آخرین منزلش قبر است بنابرین می تواند تاثیرات مثبتی را در انسان بوجود آورد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه وهابی ها با بهانه های مختلف به زنان اجازه نمی دهند به زیارت اهل قبور بروند، افزود: توجیهات وهابی ها در خصوص زیارت اهل قبور نوعی فلسفه بافی در مقابل حکم الهی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcguw9u.ak97x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما