دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 78391
منبع : خبرگزاری فارس

هشدار ستاد بحران نسبت به مستعد بودن مراتع استان قم به آتش سوزی

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم‌ گفت: با توجه به پوشش گیاهی که در محورهای استان وجود دارد شرایط برای آتش سوزی فراهم است و از همه دستگاه‌ها و مردم تقاضا داریم در صورت مطلع شدن از هر گونه آتش سوزی به ستاد مدیریت بحران و سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.
هشدار ستاد بحران نسبت به مستعد بودن مراتع استان قم به آتش سوزی
هشدار ستاد بحران نسبت به مستعد بودن مراتع استان قم به آتش سوزی
به گزارش قم نیوز سومین جلسه ستاد ارتحال امام (ره) ظهر امروز به ریاست معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در این جلسه گفت: کارگروه امدادی و درمان برنامه ریزی‌های لازم انجام داده است برای فردا نیز به همراه کاروان‌ها اعزام نیرو داریم؛ نیروهای امدادی در مسیر رفت و برگشت و همراه کاروان تا پارکینگ‌هایی که برای استان قم مشخص شده است حضور خواهند داشت.

محسن اوروجی خاطرنشان کرد: جرثقیل‌هایی برای مسیر رفت و برگشت تدارک دیده شده که در مسیرها مستقر باشند، در صورت نیاز برای امور امداد رسانی از تهران هم کمک خواهیم گرفت و تا پایان روز جمعه امدادرسانی‌ها ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از روز گذشته شاهد آتش سوزی در استان قم بودیم، با توجه به پوشش گیاهی که در محورهای استان داریم از همه دستگاه‌ها و مردم تقاضا داریم در صورت مطلع شدن از هر گونه آتش سوزی به ستاد مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی اطلاع دهند، این مسئله حساسیت ویژه ای را می‌طلبد چرا که شرایط برای آتش سوزی در مراتع فراهم است از صدا و سیما هم خواهش می‌کنیم در این مورد اطلاع رسانی کافی را داشته باشند.

اوروجی تاکید کرد: لازم‌ است نیروی‌های بسیجی در هر اتوبوس از هر گونه سرعت و سبقت بی جا جلوگیری کنند تا شاهد حوادث ناگوار و همین طور ترافیک سنگین نباشیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری در این جلسه گفت: کمیته خدمات شهری و رفاهی از چندین روز قبل برنامه ریزی‌های خود را انجام داده است و با تشکیل ستاد ۸ گانه در بحث آماده سازی نقاط مختلف شهر فعالیت خود را آغاز کرده است.

سید محسن میرهادی آماده کردن پارکینگ‌ها، پارک سوارهای شمالی و امیر کبیر برای برگشت اتوبوس‌ها از تهران و رفتن به اماکن مذهبی شهر قم را از اقدامات مهم این روزهای شهرداری عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: آذین بندی و سیاه پوش کردن سطح شهر و مناطق، نصب بنرهای مرتبط با روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد و آماده سازی بوستان‌ها و استراحتگاه‌ها به صورت ویژه از دیگر کارهای مهم شهرداری به شمار می‌رود.

میرهادی آمادگی کامل سازمان آتش نشانی و ناوگان حمل و نقل عمومی، آمادگی کامل سامانه ۱۳۷ برای پاسخگویی زائرین و مجاورین حرم مطهر، آمادگی کامل اداره کل تخلفات شهری برای پیشگیری از دست فروشان و متکدیان و صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی را از دیگر اقدامات شهرداری قم عنوان کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzxnq.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما