سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 78421
منبع : خبرگزاری فارس

كاميابي ووشو بعد از 7 سال / سانداكار قم مسافر برونئي شد

قم نيوز : ووشو استان قم بعد از هفت سال با تلاش‌هاي هيات جديد و يكي از استعدادها و نخبه‌هاي آينده‌دار خود موفق به كسب سهميه حضور در مسابقات برون‌مرزي شد.
كاميابي ووشو بعد از 7 سال / سانداكار قم مسافر برونئي شد
كاميابي ووشو بعد از 7 سال / سانداكار قم مسافر برونئي شد
به گطازش قم نیوز رضا جعفری بیان کرد : هیاتی که از اوایل دهه 1390 چند سال متوالی با افت شدید مواجه شده بود و عملکرد چندان خوبی نداشت، بعد از تغییر و تحولات سال گذشته که منجر به انتخاب جواد محمدزاده به عنوان رئیس جدید آن شد، گام‌های مثبت و رو به رشدی را در مسیر پیشرفت برمی‌دارد.

این در حالی است که ووشو به واسطه برخورداری از اوزان مختلف بخش ساندا یا مبارزه و همچنین تنوع در فرم‌های زیر مجموعه بخش تالو از ظرفیت بسیار بالایی برای کسب مدال‌های گوناگون برای ورزش قم در مسابقات داخلی و سهمیه تیم ملی در رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی برخوردار است.


مدال برون‌مرزی ووشو قم از مسابقات جهانی سال 91

از آخرین باری که یک ووشوکار در ترکیب تیم اعزامی ایران به پیکارهای برون‌مرزی اعزام شد، حدود هفت سال می‌گذرد، زیرا دقیقا در سومین روز مهر ماه سال 1391 بود که امیر نجفی‌پور ووشوکار جوان قم با کسب عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره از مسابقات ووشو جوانان جهان افتخار آفرین شد.

در آن سال مسابقات جهانی جوانان در کشور ماکائو به انجام رسید و امیر نجفی‌پور که اکنون یکی از مربیان این رشته محسوب می‌شود، در تورنمنتی که 400 نفر از برترین‌های جهان در اوزان مختلف رشته‌ ساندا و فرم‌های متنوع تالو با یکدیگر پیکار کردند، در وزن منهای 52 کیلوگرم به مدال ارزشمند نقره دست یافت و نام قم را در ووشو جهان بلندآوازه کرد.


نجفی‌پور تنها مدال‌‌آور جهانی ووشو قم

در حقیقت نجفی‌پور ووشو قم را در آن سال برای نخستین‌بار به مدال جهانی رساند، مدالی که در ووشو قم سابقه نداشت و حالا به نام این ووشوکار است، مدالی که نتیجه نبوغ و استعداد بالقوه نجفی‌پور و عبور از رقبای اهل ترکمنستان، چین‌تایپه و کره‌جنوبی تا دیدار فینال وزن 52 کیلوگرم بود و سرانجام با شکست مقابل رقیبی از مصر به رنگ نقره شد.
 

کسب سهمیه تیم ملی ووشو بعد از 7 سال

بعد از آن موفقیت ارزنده، هفت سال طول کشید تا ووشو قم یک بار دیگر در سطح ایران خودنمایی کرده و با معرفی یکی از نخبه‌ها و استعدادهای خود سهمیه تیم ملی را به دست آورده و اکنون با افتخار از گرفتن سهمیه اعزام به رقابت‌های 2019 قهرمانی آسیا توسط محمدمهدی اکبری‌مقدم حرف بزند.

در واقع ماه‌ها پیش همه چیز غیر ممکن به نظر می‌رسید، جمعی از رزمی‌کاران به ووشو کوچ کردند که مهدی اکبری‌مقدم یکی از آنها بود که از کیک‌بوکسینگ به ووشو آمد چون می‌خواست فرصت حضور در مهمترین رویداد ورزشی قاره یعنی ووشو قهرمانی جوانان آسیا را به دست بیاورد.

اکبری‌مقدم آبان‌ماه سال 1396 در مسابقات جهانی کیک‌بوکسینگ WKA به میزبانی کشور ایتالیا عضو تیم اعزامی ایران بود که با شکست دادن تمامی حریفان خود روی سکوی قهرمانی ایستاد و طلایی شد اما به دنبال موفقیت‌های معتبرتری می‌گشت، چیزی که امروز به عنوان سهمیه ووشو جوانان آسیا در دستان این رزمی‌کار پرتوان و آینده‌دار است.

 
اعزام ملی‌پوش ووشو قم به مسابقات آسیایی برونئی

پس از اینکه اکبری‌مقدم به عنوان نفر سوم انتخابی تیم ملی به اردو رفت تصمیم گرفت کاری کارستان انجام بدهد، این ووشوکار و هیات ووشو قم که به خوبی پشتیبان وی بود در ۱۰ ماه اخیر با وجود کمبودها، خستگی‌ناپذیر عرق ریختند و تلاش کردند تا سرانجام با رنج، گنج میسر شود که شد.

اکبری‌مقدم با حداقل داشته‌ها جنگید و از محرومیت موفقیت ساخت، حالا این استعداد و نخبه ووشو قم عضو تیم ملی اعزامی ایران به یک رقابت معتبر برون‌مرزی یعنی پیکارهای 2019 قهرمانی آسیا است، مسابقاتی که شهریور ماه امسال در کشور برونئی به انجام می‌رسد و الهام بخش ووشوکاران جوان قم خواهد بود، باشد که هم قهرمان باشد و هم پهلوان.


محمدزاده: به منتقدان احترام بگذار و با کارنامه به انتقادات پاسخ بده

اما در راه کسب این موفقیت شایسته است که از تغییر و تحولات مثبت در هیات ووشو قم و روی کار آمدن یکی از روسای جوان و پرتلاش سال‌های اخیر ورزش قم در رشته‌های رزمی صحبت شود، شخصی به نام جواد محمدزاده که یک سال پس از گرفتن سکان هدایت هیات ووشوی استان قم تحولات مثبتی را در این رشته ایجاد کرده است.

محمدزاده با مدیریت مدبرانه خود رتبه قم در بین هیات‌های استانی ووشو ایران را در سال 1397 نسبت به سال قبل،۱۰ پله ارتقا داده و پس از دوران رکورد ووشوی قم، این استان را در تیم‌های ملی صاحب نماینده کرده است، در واقع بد نیست ورزشی‌ها بدانند که ایده محمدزاده این است: به منتقدان احترام بگذار و با کارنامه به انتقادات پاسخ بده.

 
سرمایه‌گذاری ووشو قم روی استعدادها و نخبه‌ها

رئیس هیات ووشو استان قم به واسطه دوران درخشان فعالیت در هیات ورزش‌های رزمی استان قم و حالا در هیات ووشو قم برای مدیریت در یک هیات ورزشی که حداقل در استان قم یک تراز محسوب می‌شود شاید حتی بالاتر، یک مثال ابدی برای بیداری همه هیات‌هایی است که وضعیت عملکرد آنها مشخص است.

قصه ووشوی قم کاش با همین سهمیه ملی تمام نشود، از امروز انتظارات بیشتر است و زمان کوتاهی برای جشن گرفتن در اختیار دارد، رشته‌ای که روی استعدادها سرمایه‌گذاری کرده و از پایه به دنبال موفقیت است، نه دستاوردی از هیات قبل تحویل گرفته و نه امکانات صد در صد کاملی دارد اما روی پای خودش ایستاده و به دنبال موفقیت و ایجاد روزهای درخشان است.

انتهای پیام /  113
https://qomnews.ir/vdcb8abz.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما