چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : 78448
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو خبرگان رهبری : 

مقاومت در برابر استکبار عامل قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب بود 

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مقاومت در برابر استکبار عامل قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب بود.
مقاومت در برابر استکبار عامل قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب بود 
مقاومت در برابر استکبار عامل قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب بود 
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمود عبداللهی با اشاره به سالگرد قیام 15 خرداد مردم قم در سال 1342، اظهار داشت: زمینه‌سازی‌ها و حرکت‌هایی که پیش از آن توسط امام خمینی (ره) صورت گرفت موجب شد که سخنرانی ایشان در روز عاشورا زمینه‌های قیام 15 خرداد را فراهم کند.

وی بابیان این‌که جامعه قبل از این حرکت مستعمره‌ای آمریکا و کشورهای غربی بود، ادامه داد: استعمار دارای سه بُعد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که در آن زمان کشور از هر نظر تحت سلطه‌ای غرب بود و در مرحله‌ای شدیدی دچار این معضل بود البته مأموریت شاه همین بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی ابراز داشت: حرکت امام به‌تدریج منشأ دگرگونی، تحول، بیداری و انقلاب درونی در بین مردم شد.

وی افزود: همین انقلاب درونی خود منجر به قیام عمومی در 15 خرداد 1342 شد، این قیام نشان‌دهنده‌ای یک انقلاب درونی بود.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: این دگرگونی و تحول درونی درنهایت به انقلاب سال 57 ختم شد که یک‌قطب جدیدی را در جهان به وجود آورد به‌طور ی که قبل از انقلاب جهان به بلوک غرب و شرق و امپریالیسم و سوسیالیسم تقسیم می‌شد و حرکت امام منشأ به وجود آمدن قطب جدیدی شد که احیای دین را نیز در پی داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی تأکید کرد: امپریالیسم و سوسیالیسم هر دو در ضد دین و مادی بودن مشترک بودند اما امام خمینی (ره) قطب جدیدی را در برابر این دو قطب به وجود آوردند.

وی به‌ضرورت نتیجه‌گیری و عبرت‌آموزی از سیره‌ای امام اشاره کرد و گفت: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند استکبار جهانی تقابلی ذاتی و همیشگی با این نظام اسلامی دارد و همیشه بر این خواست خودش تلاش می‌کند که باید در برابرش ایستاد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: خمیرمایه حرکت امام مقاومت بود و بنابراین اگر این خط می‌خواهد تداوم پیدا کند باید شاخص‌های انقلاب باید تداوم پیدا کند.

وی افزود: شاخص‌های انقلاب محور اصلی‌اش مقاومت بر اساس آموزه‌های دینی و معنویت است به‌طوری‌که این مقاومت عامل تداوم حرکت امام خمینی (ره) می‌شود و اگر امروز می‌بینیم نقشه‌های آمریکا همچنان در حال سقوط است به دلیل همین مقاومت است.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcaayn0.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما