دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 78563
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل ثبت احوال قم:

۱۵۰ هزار تَن در قم برای کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند

قم نيوز : مدیرکل ثبت احوال قم گفت: با وجود این که اعتبار کارت های ملی قدیمی از اول خردادماه تمام شده است، ۱۵۰ هزار تَن در این استان برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند.
۱۵۰ هزار تَن در قم برای کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند
۱۵۰ هزار تَن در قم برای کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند
به گزارش قم نیوز خلیل مرادی افزود: با توجه به اینکه کارت های ملی قدیمی فاقد اعتبار است، افرادی که هنوز کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند، برای انجام بسیاری از امور از جمله اداری دچار مشکل می شوند.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح ثبت نام کارت هوشمند ملی از سال ۱۳۹۱ تاکنون، حدود ۷۳۴ هزار و ۴۱۵ تَن برای دریافت کارت هوشمند ملی در استان قم ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۶۳ هزار و ۷۱۰ کارت هوشمند ملی صادر و ۶۵۲ هزار و ۸۴۲ کارت تحویل ثبت نام کنندگان شده است.

خلیلی گفت: به دلیل زمان بر بودن صدور کارت هوشمند ملی، تعدادی از افراد هنوز کارت خود را دریافت نکرده اند که این افراد می توانند تا زمان دریافت کارت هوشمند ملی، با ارائه کد رهگیری موجود در برگه ثبت نام، امور اداری خود را انجام دهند.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و بر اساس هدفگذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

کارت هوشمند ملی مهم ترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز در نظرگرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

حدود ۸۸۴ هزار افراد بالای ۱۵ سال در استان قم واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.


* ۳۴۵۲ نوزاد در قم متولد شد

وی در ادامه گفت: طی فروردین و اردیبهشت سالجاری سه هزار و ۴۵۲ نوزاد در قم متولد شده اند که یک هزار و ۷۵۲ نوزاد پسر و یک هزار و ۷۰۶ نوزاد نیز دختر بوده است.

به گفته وی، در این مدت ۹۶۷ تَن نیز فوت کرده اند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcipway.t1avq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما