دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 78573
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر:

گرمای هوا مردم مناطق سیل زده را با مشکل مواجه کرده است

قم نيوز :  مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر با بیان این که گرمای شدید هوا مردم مناطق سیل زده را با مشکل مواجه کرده است، گفت: اقلام اساسی، وسایل سرمایشی و تامین مصالح برای ساخت منازل تخریب شده، مهمترین نیاز این مناطق است.
گرمای هوا مردم مناطق سیل زده را با مشکل مواجه کرده است
گرمای هوا مردم مناطق سیل زده را با مشکل مواجه کرده است
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر مبنی بر لزوم ادامه کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور اظهار داشت: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب، قرارگاه مردمی قم مستقر در شهر پلدختر فعالیت‌های خود را در منطقه گسترش داده است.

وی با بیان اینکه گرمی هوا در مناطق سیل زده لرستان به بیش از ۵۰ درجه در روزهای گذشته افزایش یافته است، افزود: در چند روز گذشته بیش از یک هزار بسته شامل ۱۲ قلم مواد و اقلام غذایی، بهداشتی، فرهنگی و پوشاک در مناطق سیل زده پلدختر استان لرستان توسط این قرارگاه توزیع شده است.

وی ارزش هر بسته را ۲ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: توزیع اقلام اساسی مانند لباسشویی، یخچال، فریز و فرش و همچنین اهدای دهها جهیزیه به زوج‌های جوان این مناطق از جمله اقدام‌هایی است که قرارگاه مردمی قم برای کمک به سیل زدگان کشور در هفته‌های گذشته انجام داده است.

خامه یار ادامه داد: این قرارگاه که از روزهای ابتدایی سیل در منطقه پلدختر مستقر شده است تا یک سال فعالیت خود را در این منطقه ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به موج دوم کمک رسانی این قرارگاه به مردم سیل زده لرستان افزود: مصالح ساختمانی تأمین شده توسط این قرارگاه برای ساخت و تعمیر خانه‌های تخریب شده در سیل در حال ورود به شهرستان پلدختر  و دپو در محل تعیین شده برای این قرارگاه هستند تا در موج دوم کمک به سیل زدگان، تعمیر و ساخت خانه‌های تخریب شده با سرعت آغاز شود.

وی با تاکید بر لزوم استمرار کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده گفت: تخریب و آسیب جدی به خانه‌های مناطق سیل زده موجب شده تا امکان بازگشت به خانه برای این افراد میسر نباشد و این موضوع با توجه به گرمای شدید هوا، چالش‌هایی را برای مردم مناطق سیل زده ایجاد کرده است که لزوم استمرار کمک رسانی مردم نوع دوست قم در این زمینه ضروری است.

خامه یار ابراز کرد: قرارگاه مردمی قم مستقر در شهر پلدختر این آمادگی را دارد تا از ظرفیت تمام متخصصان رشته‌های مختلف ساختمان سازی و تأسیسات برای کمک به ساخت و تعمیر خانه‌های آسیب دیده استفاده کند.

فروردین امسال ۲۴ استان، ۲۳۱ شهرستان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار روستا درگیر سیل شد که قم به عنوان استان معین لرستان به کمک سیلزدگان شتافت.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcjtiea.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما