پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : 78711
منبع : خبرگزاری تسنیم

استفاده بهینه از منابع آبی هدف اصلی استان قم در بخش کشاورزی است

قم نيوز : استاندار قم تغییر الگوهای کشت را موردتوجه قرارداد و گفت: استفاده بهینه از منابع آبی و کشاورزی و توسعه کشت گلخانه‌ای از اهداف اصلی استان در بخش کشاورزی و امنیت غذایی باید باشد.
استفاده بهینه از منابع آبی هدف اصلی استان قم در بخش کشاورزی است
استفاده بهینه از منابع آبی هدف اصلی استان قم در بخش کشاورزی است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در آیین افتتاح 33 پروژه بخش کشاورزی قم که در روستای طینوج استان قم برگزار شد، رونق تولید را به‌عنوان یک هدف استراتژیک  دانست و اظهار داشت: رونق تولید در بخش کشاورزی و در راستای سیاست‌های کلی بخش کشاورزی باید هدف‌گذاری شده و دستورالعمل‌های آن تدوین شود.

استاندار قم گفت: انتخاب برنامه‌هایی متناسب با اقلیم و جغرافیای استان قم را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: با شیوه‌های سنتی و الگوی کشت فعلی و منابع محدود امکان تحقق هدف‌گذاری‌های تعیین‌شده وجود ندارد.

وی تغییر الگوهای کشت را موردتوجه قرارداد و ادامه داد: استفاده بهینه از منابع آبی و کشاورزی و توسعه کشت گلخانه‌ای از اهداف اصلی استان در بخش کشاورزی و امنیت غذایی باید باشد.

سرمست ادامه داد: در طرح توسعه و رفع مشکلات واحدهای گلخانه‌ای استان باید تعاملات لازم با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برقرارشده تا برنامه‌ها کاربردی  بر اساس نیازها نوشته شود.

وی لزوم  دستی بابی به اهداف تعیین‌شده در بخش کشاورزی را توجه به زنجیره تولید، بخش دام و کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: باید دست دلالان و واسطه گران با تشکیل تعاونی‌های تخصصی در استان کوتاه شود.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcdf505.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما