پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 7888

امام عصر برای مومنین و مومنات دعا می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام عصر برای مومنین و مومنات دعا می‌کنند، بیان داشت: باید تلاش کنیم که در زمره دعای آن حضرت قرار گیریم.
امام عصر برای مومنین و مومنات دعا می‌کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله امامی کاشانی چهارشنبه شب در جمع میلیون‌ها زائر مسجد مقدس جمکران در سخنانی به تشریح حدیثی از پیامبر اکرم و معراج آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: خلقت انسان‌ها مساوی نیست یعنی خلقت برخی از افراد از زمانی است که نمی‌توان برای آن آغازی بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر اکرم (ص) گفت: اول خلقت خدا در عالم نور حضرت محمد (ص) بود که این حدیث مورد تایید شیعیان و اهل سنت است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در روایات دیگر آمده است از نور پیامبر اکرم نور انبیا و نور امیرالمومنین و اولاد و اوصیا آن حضرت به وجود آمده است.

وی بیان کرد: نور پیامبر اکرم لمعه وجودی است که در نخستین مرحله آفرینش بوده است، این نور حرکت کرده و انبیا و اوصیا از آن به وجود آمده‌اند و عرش و لوح و قلم از آن به وجود آمده‌اند.

امامی کاشانی ادامه داد: این نور که نور محمد (ص) در عالم خلقت همین طور تنزل پیدا کرده و پایین آمده است به طبیعت و ماده که پایین‌ترین مرحله وجود است، رسیده و از همانجا شروع به تکامل کرده است.

وی با بیان اینکه جمادات، نباتات، حیوانات، انسان‌ها، انبیا و اولیا از همان نور هستند، خاطرنشان کرد: آفرینش بر اساس تکامل است، اگر در خلقت کمال نباشد، لغو است و اگر نگاه به خالق نباشد بیهوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حرکت عالم برای کمال است، تصریح کرد: چون این حرکت برای کمال است، انبیا و اوصیا اربابان مکتب تکامل بودند و از همه بالاتر خاتم آنان حضرت محمد مصطفی (ص) بود و از همین روی است که گفته می‌شود اول نور، نور پیامبر اکرم است و این نور حقیقتی و واقعی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه آفرینش برای درک، عقل و فهم است، تاکید کرد: عقل همان نقطه کمالی است که سردمدار آن وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) است.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه جمادات و نباتات در یک نقطه از کمال خود متوقف می‌شوند، اظهار داشت: تکامل انسان ایستا نیست و هرچه دامنه سن برای او وسیع‌تر شود انسان نیز آماده حرکت است، بنابراین انسان در حرکت تکاملی خود متوقف نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام آفرینش دایره است، بیان کرد: این دایره از یک نقطه شروع شده یعنی از محمد (ص) بعد از او علی (ع) و فاطمه (س) و ۱۱ فرزندانش سپس انبیا و اوصیا و بعد حیوانات و جمادات و این تکامل طی شده است تا آخرین نقطه به نقطه اول آن وصل شده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به شب میلاد امام عصر گفت: امام عصر یک وجود نورانی در ازل دارد و یک وجود طبیعی که در چنین شبی وجود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان کامل همواره بر روی زمین است و زمین از او خالی نمی‌شود، در تشریح محل سکونت امام عصر (عج) در روی زمین بیان داشت: بهترین تعبیر علمی و عرفانی برای محل سکونت آن حضرت این است، خانه و مسکن امام عصر مرکز دایره هستی و قطب عالم هستی است یعنی همه به دور او می‌چرخند و حرکت می‌کنند.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه نباید چشم انسان تنها به عالم طبیعت باشد، یادآور شد: هرچه علم پیشرفت کند و هرچه تکنولوژی عمیق‌تر و سخت افزارها بیشتر شود و حرکت طبیعی و علمی بالاتر رود در عین حال جهل انسان نسبت به خود طبیعت بیشتر می‌شود.

امامی کاشانی با بیان اینکه کسی اگر اهل گناه و فساد شد از دایره تکامل بیرون رفته است، ادامه داد: خلقت هم همین است و این موضوع منحصر به فلان گناه کار نیست، گناه خودش کار خودش را خراب می‌کند.

وی توجه به امام عصر را توفیق الهی دانست و بیان داشت: کسانی که در شب نیمه شعبان این توفیق را پیدا کرده‌اند در مسجد جمکران حضور پیدا کنند و نماز بخوانند و به حضرت ولی عصر متوسل شوند، توفیق بزرگی نصیبشان شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ما باید باور در خودمان ایجاد کنیم که نماز انسان را تغییر می‌دهد، اظهار داشت: اگر به این موضوع توجه کردیم آن زمان منتظر امام زمان به شمار می‌رویم و در مسیری حرکت می‌کنیم که انسان را به سوی تکامل می‌برد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: امشب در دعا و توسل به امام عصر ضمن استغفار و طلب برآورده شدن حاجت برای ظهور امام نیز دعا کنیم.

امامی کاشانی با بیان اینکه امروز جهان اسلام در خطر عظیم قرار گرفته است، اظهار کرد: دشمن اطراف امت اسلام را گرفته است و علیه نظام و امت اسلام و ملت مسلمان کار می‌کنند.

وی در پایان از زائران مسجد مقدس جمکران خواست در این شب برای قطع دست دشمنان از سر مسلمانان و امت اسلام دعا کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.4qma2bq44la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما