يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 79298
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس سازمان ملی استاندار در دیدار با آیت الله اعرافی:

برای فرهنگ سازی تجارت حلال کار شود

قم نيوز : رئیس سازمان ملی استاندار کشور مطرح کرد: در حوزه کشورهای اسلامی و منطقه ای فعالیت های خوبی در حوزه استاندارد غذای حلال صورت گرفته و کشورهای اسلامی در این طرح حضوری حداکثری داشته اند و انطباق بیش از ۹۰ درصد از فقه شیعه در تصویب دستور العمل آن موفقیتی بزرگ محسوب می شود.
برای فرهنگ سازی تجارت حلال کار شود/ انطباق بیش از ۹۰ درصد از فقه شیعه در حوزه استاندارد غذای حلال
برای فرهنگ سازی تجارت حلال کار شود/ انطباق بیش از ۹۰ درصد از فقه شیعه در حوزه استاندارد غذای حلال
به گزارش قم نیوز رئیس سازمان ملی استاندار کشور  ظهر امروز با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه   در قم آیت الله اعرافی دیدار و گفت و گو کرد.

در این جلسه، مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه در زمینه مسائل حقوقی و شرعی استاندارد می  تواند  اثر گذار باشد و برای این بخش لازم است یک برنامه مشخص تدوین شود.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: همکاری بدنه حوزه در زمینه مباحث استاندارد می تواند یکی از محور های مهم همکاری باشد و در این زمینه حوزه ظرفیت لازم را برای فراهم آوردن زیرساخت های شرعی را دارد.

وی با اشاره به محورهای موجود برای همکاری بین حوزه علمیه و سازمان استاندارد یادآور شد: فرهنگ سازی در متن جامعه، نشان حلال و ترویج و تبیین مباحث اسلامی استانداردسازی ها از جمله محورهای تعامل این دو نهاد بوده و حوزه علمیه آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات دوجانبه برای فعالیت حول محورهای مذکور اقدامات لازم را در پروژهای تعریف شده به عمل آورد.

در بخشی از این جلسه، رئیس سازمان ملی استاندار کشور مطرح کرد: در حوزه کشورهای اسلامی و منطقه ای فعالیت های خوبی در حوزه استاندارد غذای حلال صورت گرفته و کشورهای اسلامی در این طرح حضوری حداکثری داشته اند و انطباق بیش از ۹۰ درصد از فقه شیعه در تصویب دستور العمل آن موفقیتی بزرگ محسوب می شود.

نیریه پیروزبخت خاطرنشان کرد: در داخل کشور باید برای فرهنگ سازی تجارت حلال کار شود، چرا که ۲۵۰۰ میلیارد دلار چرخه اقتصادی تجارت حلال است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcevw8f.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما