سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 79366
منبع : خبرگزاری تسنیم

هنوز تصمیم مشخصی برای احداث تصفیه‌خانه پردیسان قم گرفته نشده است

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان مباحث مختلفی از جمله پدافند غیرعامل مطرح بوده و هنوز تصمیم قطعی برای آن گرفته نشده است.
هنوز تصمیم مشخصی برای احداث تصفیه‌خانه پردیسان قم گرفته نشده است
هنوز تصمیم مشخصی برای احداث تصفیه‌خانه پردیسان قم گرفته نشده است
به گزارش قم نیوز علی‌جان صادق‌پور با اشاره به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: برای احداث این تصفیه‌خانه مباحث مختلفی از جمله پدافند غیرعامل مطرح بوده و هنوز تصمیم قطعی برای آن گرفته نشده است.

وی با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن همه جوانب احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان تصریح کرد: باید با آینده‌نگری و در نظر گرفتن تمامی موارد، خط برگشتی فاضلاب، محل احداث، خطوط انتقال و غیره نیز پیش‌بینی شود که مشاوری در این زمینه انتخاب‌ شده که تمام مراحل و نحوه اجرای این تصفیه‌خانه را مورد بررسی قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این تصفیه‌خانه در بالادست شهر قم و خطرات پدافندی آن امکان جابه‌جایی تصفیه‌خانه در پایین‌دست و احداث 40 کیلومتر خط انتقال را دور از ذهن نکرده است.

وی مشکلات خطوط انتقال فاضلاب پردیسان به پایین‌دست شهر قم را موردتوجه قرار داد و گفت: اگر قرار باشد 40 کیلومتر خط انتقال کشیده شود فاضلاب در طول این مسیر خاصیت خود را از دست می‌دهد؛ همچنین مسیر انتقال آن نیز مهم بوده که باید در نظر گرفته شود.

صادق‌پور با اشاره به مزایای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در بالادست شهر قم اضافه کرد: شهرداری در حال حاضر بخشی از آبیاری فضای سبز را با استفاده از آب شرب علی‌رغم مشکلات کم‌آبی انجام می‌دهد که می‌توان از پساب این تصفیه‌خانه برای توسعه فضای سبز و بخش صنعت استان استفاده کرد

وی میزان مشترکین فاضلاب قم را بیشتر از 102 هزار اشتراک برشمرد و ادامه داد: حجم فاضلاب تصفیه‌ شده در استان قم در حال حاضر بیش از 25 میلیون مترمکعب است که جمعیت تحت پوشش نیز به 439 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaien0.49noi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما