چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 79412
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون فرهنگی وزارت علوم:

پیوند مناسبی بین وضعیت توسعه و دانش‌آموختگی در کشور وجود ندارد

قم نيوز : معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات فناوری گفت: با وجود تعداد بسیار فراوان دانش‌آموختگان در سطح کشور اما ارتباط و پیوند مناسبی بین وضعیت پیشرفت و توسعه‌یافتگی و این حجم از فارغ‌التحصیل وجود ندارد.
پیوند مناسبی بین وضعیت توسعه و دانش‌آموختگی در کشور وجود ندارد
پیوند مناسبی بین وضعیت توسعه و دانش‌آموختگی در کشور وجود ندارد
به گزارش قم نیوز غلامرضا غفاری در آیین فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، افزود: جمعیت تحصیل کرده برای توسعه و پیشرفت جامعه شرط لازم است اما شرط کافی نیست، برای پیشرفت جامعه باید افراد یک جامعه به‌ویژه دانشجویان ویژگی‌های یک جامعه پیشرفت کرده را در عمل و کردار خود داشته باشند.

غفاری اضافه کرد: در صورتی‌که دانشجوی ماهر و توانمند در مسائل فنی و آشنا به اصول اصیل فرهنگی و اجتماعی به صورت همزمان تربیت و به جامعه وارد شود، روند توسعه و پیشرفت یک کشور درروند طبیعی و منطقی خود قرار می‌گیرد.

وی گفت: در شرایط کنونی کشور، با یک جمعیت بسیار زیاد تحصیل‌کرده و دانش آموخته مواجهه هستیم که در این بین تعداد دختران فارغ التحصیل شده بسیار برجسته‌تر است.

وی عنوان کرد: تعداد دانشجویان و دانش‌آموختگان کشور در دو دهه اخیر به‌هیچ عنوان قابل مقایسه با سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ و ۷۰ نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز تصریح کرد: دانش‌آموختگی به معنای پایان راه نیست بلکه ابتدایی یک مسیر پرپیچ‌وخم است، برای دانش‌اندوزی و تحصیل هرگز نمی‌توان نقطه پایانی متصور بود.

سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ پایان نامه و رساله در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی قم تدوین می‌شود.
بیش از ۷۰ هزار دانشجو در ۳۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان قم مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
۱۱۰ تن دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با حضور مسئولان وزارت علوم جشن دانش آموختگی خود را برگزار کردند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcci0qm.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما