شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 79479
منبع : خبرگزاری فارس

افتخار 3 دهه خدمت به یک خواهر و برادر از قم تا مشهد

قم نيوز : عشق به اهل بیت(ع) در هر فرد به نوعی جلوه‌گر می‌شود و سیدمحمد طالبی از عاشقانی است که خدمت به اهل بیت(ع) را در حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) انتخاب کرده و در این مسیر کرامات و عنایاتی مشاهده کرده است.
افتخار 3 دهه خدمت به یک خواهر و برادر از قم تا مشهد
افتخار 3 دهه خدمت به یک خواهر و برادر از قم تا مشهد
به گزارش قم نیوز سه دهه خادمی حرم امام رضا(ع) مدال افتخاری برای سیدمحمد طالبی است که در نیمه آن با اتصال به خادمی کریمه اهل بیت(س) پلی بین قم و مشهد زده است.

بزرگترین خواسته و آرزویش از امام رضا(ع) خادمی حضرت بوده که به آن نائل شده و پس از مدتی از چشمه زلال خادمی حضرت معصومه(س) نیز سیراب شده است.

با وجود آنکه شب ولادت حضرت معصومه(س) در حرم امام رضا(ع) شیفت داشت ولی عزم خود را جزم کرد تا روز ولادت خود را به قم برساند تا در جوار حضرت به زائران خدمت کند.

او اکنون 73 بهار عمر خود را سپری کرده است. عشق و ارادت به بانوی کرامت همچون آهن ربایی او را به سوی حرم ایشان جذب می‌کند. اغلب اواخر هفته را برای خدمت در حرم کریمه اهل بیت(س) انتخاب می‌کند زیرا در این ایام با توجه به حضور زائران خدمت بهتری می‌تواند داشته باشد.



مسافت هزار کیلومتری مشهد به قم و بالعکس ذره‌ای خستگی بر چهره‌اش بر جای نمی‌گذارد و می‌گوید: هر بار که نیت می‌کنم برای خدمت به قم مشرف شوم به راحتی بلیت تهیه می‌کنم و سفر برایم هموار می‌شود.

کرامات حضرت معصومه(س) را  بی‌نهایت عنوان می‌کند و معتقد است که همیشه عنایات ایشان مشمول او و خانواده‌اش شده و در لحظه لحظه زندگی‌اش آن را احساس می‌کند و این امر او را خوشنود می‌کند.

این خادم حرم از یکی از خاطرات خود یاد می‌کند و می‌گوید: در زمان وفات حضرت معصومه(س) می‌خواستم خدمت حضرت برسم ولی به دلیل تراکم متقاضیان سفر به قم تمام ظرفیت بلیت قطار تکمیل بود. زمانی که درباره این قضیه در حال صحبت با دوستان بودم، فردی از مکان سفر من سؤال کرد و با داشتن یک نفر ظرفیت خالی، همسفر شدیم و یک مسیر تا تهران را با هواپیما پیمودیم و یک مسیر تا قم را با ماشین بنده را رساندند. این امر عنایت بانوی کرامت بود.

وی خدا را شکرگزار است که توانی دارد که در مشهد و قم به خدمت‌گزاری به زائران خواهر و برادر بپردازد.

طالبی معتقد است که زائران حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) بسیار متدین و دارای طینت پاک هستند و حجاب بانوان را نتیجه کسب لطف و عنایت خداوند و علاقه به ائمه اطهار(ع) و امامزاده‌ها می‌داند.

وی تصریح می‌کند: هر زمان برای رسیدن به حاجات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را واسطه قرار دادم، دست رد بر سینه من نزدند.

این خادم حرم می‌گوید: در مشهد نیز تعداد تقاضا در زمینه خادم و خادم یار وجود دارد و برای خدمت تقاضا می‌دهند و می‌خواهند خدمت‌گزار باشند.

عاشقان فراوانی زمانی از عمر را خود برای خدمت در حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) انتخاب کردند تا بتوانند از بانوی کرامت جرعه‌نوشی کنند.

وی از اینکه به خادمی حضرت رسیده بسیار خرسند است و خدا را شکر می‌گوید و آن را لطف و عنایت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) می‌داند که حاضر به عوض کردن آن با هیچ چیزی نیست.



طالبی زندگی خود را وقف امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) کرده و اوقاتی از عمر گرانبهای خود را در مسیر خدمت به زائران سپری می‌کند.

وی تصریح می‌کند: به برکت این همجواری و نزدیکی زائران فراوانی برای برآوردن حاجات خود او را واسطه قرار می‌دهند. زوج جوانی در مشهد از من خواستند برای فرزند دار شدن او از خداوند استمداد بخواهم تا اگر به مصلحت است فرزنددار شوند. پس از یک یا دو سال به مشهد مشرف شدند و شکرگزار خدا بودند که این فرزند را از خداوند هدیه گرفتند.

این خادم حرم از یکی از خاطرات خود یاد می‌کند و می‌گوید: در شب جمعه در صحن انقلاب معروف به سقاخانه شیفت داشتم و مریضان را پشت پنجره فولاد می‌خواباندند که از دور دیدم خانم و آقایی، مریضی آوردند ولی کنار پنجره فولاد جایی نبود.

وی ادامه می دهد: او را نزدیک ایوان مقابل ضریح حضرت رضا(ع) و مشرف به پنجره فولاد حضرت رضا(ع) و رو به قبله خواباندند. زیارتنامه برداشتند و دعای توسل خواندند و چند ساعتی بیشتر طول نکشید که مردی که با ویلچر آورده بودند، بلند شد. فرد بیمار قطع نخاع بود که امام رضا(ع) لطف کردند و او شفا پیدا کرده است.

خدمت در حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) خواسته قلبی او بوده که با اجابت به آن نائل شده و مسیر زندگی‌اش را به سمت خدمت به اهل بیت(ع) تغییر داده تا از نزدیک شاهد عشق و ارادت مردم و کرامت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) باشد. آرزویی که خیلی‌ها در سینه دارند ولی از آن بی‌بهره هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf1jde.w6d1eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما