شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 79485
منبع : خبرگزاری فارس

قرآن بهترین موعظه و عامل شفاست

قم نيوز : رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: قرآن کلام الهی و بهترین موعظه برای بشریت است و شفای جسم و روح آدمی در آن نهفتته است.
قرآن بهترین موعظه و عامل شفاست
قرآن بهترین موعظه و عامل شفاست
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در آیین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم که در مدرسه فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: حضور جوانان مانوس با قرآن کریم در این دوره مسابقات بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: جوانان بسیار عزیز کشور انقلابی ما به برکت انقلاب و این نظام جمهوری اسلامی به قرآن کریم اقبال گسترده‌ای دارند که جای شکر فراوان دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه قرآن کتابی برای همه بشریت است گفت: چهار خصلت عمده در قرآن دیده می‌شود نخست اینکه بهترین موعظه است و حتی در سخت‌ترین دشواری‌های زندگی، به داد آدمی می‌رسد.

وی ادامه داد: قرآن معجزه‌ای برای همه انسان‌ها در همه دوره‌هاست زیرا خداوند اولین واعظ بشر و کتاب وی موعظه است و کسی که با قرآن آشنا می‌شود بهترین موعظه‌گر را دارد.

فاضل لنکرانی قرآن را عامل شفای انسان‌ها دانست و تصریح کرد: این دومین ویژگی‌ کلام الهی است که اگر درون انسان مبتلا به آلودگی‌ها، امراض و نفاق می‌شود که شفای آن‌ها قرآن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان می‌تواند به وسیله تمسک به قرآن خود را از آلودگی‌ها تطهیر کند گفت: قرآن شفای جسم و روح آدمی است، نه اینکه فقط امراض معنوی را درمان کند بلکه دردهای جسمی را هم شفا می‌دهد.

وی ادامه داد: اثر چهارم قرآن این است که عامل اصلی هدایت انسان به سمت خدای تبارک و تعالی است، در واقع اگر این کتاب نبود، آدمی نمی‌توانست به مراتب ذات و اسماء الهی دست یابد.

فاضل لنکرانی افزود: قرآن رحمتی عام برای همه انسان‌هاست البته این رحمت برای مومنان به خداوند حاصل می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: امروز و به برکت انقلاب اسلامی، قرآن به متن جامعه وارد شده و زندگی‌‌ها را نورانی کرده است به طوری که در دوران سابق، تنها تعداد کمی از جوانان ایرانی حافظ و قاری قرآن بودند ولی امروزه تعداد حافظان بسیار زیاد شده و در حوزه علمیه نیز دروس تفسیر قرآن رونق فراوان یافته‌اند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccp0qm.2bqo48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما