دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : 79580
منبع : خبرگزاری تسنیم

بازار پاکستان در انتظار کفش قم است

قم نيوز : رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از اعزام هیئت تجاری به پاکستان خبر داد.
بازار پاکستان در انتظار کفش قم است
بازار پاکستان در انتظار کفش قم است
به گزارش قم نیوز سید مجتبی فرهادی قمی در جلسه میز ملی توسعه صادرات کفش و صندل که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت صادرات کفش در رونق اقتصادی استان قم اظهار داشت: کفش ازجمله کالاهایی است که نسب به وزن آن ارزش صادرات آن بسیار بالا است.

وی از تدوین برنامه‌های ترویج تجارت خارجی استان قم خبر داد و افزود: کفش جزء کالاهای اصلی صادرات استان قم بوده که متأسفانه امروز در تأمین مواد اولیه الکل و دی او پی دچار مشکل هستیم و این امر در حفظ  بازارهای خارجی این کالا تأثیر گذاشته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: گرانی 20 تا 30 درصدی مواد اولیه و افزایش قیمت تولید کفش  یکی دیگر از دلایل از دست دادن بازارهای خارجی تولیدکنندگان داخلی است.

وی با ابراز نگرانی از به دست گرفتن بازارهای بین‌المللی توسط کشورهای رقیب تصریح کرد: باوجود تولید هزار و 300 تن الکل در شازند اراک هنوز نیازمند واردات این محصول برای حفظ میزان تولید و حفظ بازار هستیم.

فرهادی قمی برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت استان قم را در حوزه صادرات کفش تشریح و خاطرنشان کرد: کشور پاکستان و کشورهای همسایه ایران از بازارهای هدف در صادرات کفش بوده و درصدد فرستادن هیئت تجاری به پاکستان هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuway.t1a3v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما